Oblikovanje informacij

SPLOŠNE INFORMACIJE O PREDMETU+

Oblikovanje informacij (OI), izbirni predmet

Povzetek vsebine predmeta: Kaj oblikovanje informacij je in kako se področje definira. Vpogled v raziskovanje in odkrivanje informacij. Hierarhija podatkov in odnosi. Ustreznost postopkov za učinkovito prototipiranje in testiranje. Vizualno izrazoslovje. Orodja pomembna za oblikovanje informacij. Študije primerov.

Obveznosti pri predmetu+

K predavanjem, seminarju in vajam je potrebno prihajati točno. Izdelke je potrebno oddati do rokov.

 

Pri posameznih delih predmeta se zahteva prisotnost: predavanja 80 %, seminar 80 %, vaje 90 %.

V primeru nezadostne prisotnosti študent predmeta ne more opraviti v študijskem letu 2019/2020.

 

Končna ocena (100 %) je sestavljena: prisotnost (20 %), vprašanje (10 %), izdelki (50 %), predstavitev (20 %).

Predavanja+

Predavanja potekajo ob četrtkih med 9.30 in 11.30 uro (L-306).

27. 2. O oblikovanju informacij kaj je, kdo ga opravlja, zakaj je pomembno
5. 3. Vizualizacija podatkov in infografika vizualizacija, infografika
12. 3. Dopisne konzultacije
19. 3. Dopisne konzultacije
26. 3. Odkrivanje vpogled v raziskavo in proces odkrivanja
2. 4. Prototipi in testiranje kako raziskava in testiranje zagotavlja uspešen dizajn
9. 4. Oblikovalski komplet vizualni pripomočki pri posredovanju informacij
16. 4. Celostna grafična podoba in logotip zaščitni znak in logotip
23. 4. Študije primerov tiskovin revije, embalaža, korporativne komunikacije
7. 5. Študije primerov informacijske grafike zemljevidi, grafikoni in diagrami
14. 5. Študije primerov interaktivnih vsebin spletne strani in drugi projekti vezani na zaslon
GWG predstavitve
21. 5. Študije primerov o okolju navigacija in razstave
28. 5. Študije primerov eksperimentalnih vsebin  oblikovanje informacij do skrajnosti
4. 6. Zaključek pregled dela pri predmetu
Seminar+

Seminar poteka ob četrtkih med 11.30 in 13. uro (L-306).

Vaje+

Vaje potekajo ob torkih med 11. in 12.30 uro (R-304).

Informacije glede vaj: Gregor Franken.

Zaključna naloga+

Izpit je sestavljen iz poročila in predstavitve (ustnega zagovora). Poročilo (e-publikacija) in predstavitev je potrebno do izpita (dan prej oz. glede na dogovor) v pdf obliki naložiti na google drive.

Poročilo naj obsega smiselno število strani (ne več kot 20), uporabljen format A5 (pokončno ali ležeče). Predstavlja pregled dela pri predmetu. Po lastni presoji in izboru v poročilu navedeš pomembne in zanimive stopnje dela pri predmetu. Ob tem podaš kratke komentarje.

Poročilo in predstavitev naj imata enako, smiselno povezano, grafično podobo.

Poročilo naj vsebuje kolofon: Ime in priimek | Univerza v Ljubljani | Naravoslonotehniška fakulteta | Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje | Katedra za informacijsko in grafično tehnologijo | Oblikovanje informacij, 2019/2020 | Mentorja: Nace Pušnik, Gregor Franken

Izpitni roki+
  • 18. 6. 2020 | 10.00prostor bo sporočen naknadno 
  • 27. 8. 2020 | 10.00prostor bo sporočen naknadno
Ponovitev+

O oblikovanju informacij (27. februar)

  • kaj je oblikovanje informacij
  • kdo je vključen in katera področja zajema oblikovanje informacij
  • vseprisotnost, vrednost, stroškovna učinkovitost, globalizacija
  • osredotočenost na uporabnika/vsebino
  • pripomočki

Vizualizacija podatkov in infografika (5. marec)

  • Zgodovina vizualizacije podatkov (Snow, Playfair, Nightingale)
  • Isotype (Neurath, Arntz)
  • London Underground (Beck), OI 1972 (Aicher)
  • Infografika in vizualizacija podatkov (Bayer, Tufte, Franchi, Ørntoft, )
  • Vizualno poročanje in raziskovalno novinarstvo (Sullivan)

Odkrivanje (26. marec)

  • notranja poslovna struktura (oris procesa, skupine, vloge)
  • čustvene in fizične zahteve
  • analiza vsebine
  • ustvarjalni povzetek (creative brief)
  • osebe in scenariji

Prototipi in testiranje (2. april)

  • npregledi struktur (velika slika, zemljevid spletnega mesta)
  • ustvarjanje načrtov (skelet, nujnost uporabe, interpretacija)
  • raziskave in testiranje (prakse)
  • prototipi in orodja za testiranje
  • vrste raziskav in testiranje uporabnikov (koncept, participacija, projektiranje, skupine, uporabnost)

Oblikovalski komplet (9. april)

  • barva (ena barva, barvne plasti, barva besedila)
  • stil (velikost in rezi, stilizacija, citati, različice)
  • teža in velikost (izpostavitev elementa, pretiravanje v velikosti, različne pisave)
  • struktura in združevanje (ponavljanje, mreža, stolpci, okvirji)
  • grafični elementi  (ilustracije, ikone, navigacija, fotografija, legenda, fotografije, animacije)

Celostna grafična podoba in logotip (16. april)

  • bistvene zahteve za uspešno celostno grafično podobo
  • barve (izbor, asociacije)
  • zaščitni znak (razdelitev, kategorije, lastnosti, značilnosti)
  • logotip (razdelitev, kategorije, lastnosti, značilnosti)
  • primeri celostnih grafičnih podob

Študije primerov tiskovin (23. april)

  • Carbon Smolan Agency (enotni oblikovalski pristopi)
  • Smart Design (kohezivnost izdelkov kljub različnim embalažam; velikost, oblika, material)
  • Addison (poenostavitev kompleksne komunikacije, enostavno podajanje informacij)
  • Pentagram Design (oblikovanje na mreži, omejena uporaba barv in pisav, več vstopnih točk)
  • And Partners (poenotenje promocije, konsistentne risbe in diagrami za pojasnjevanje vsebine)
  • Simon & Goets Design (enostavnost in jasnost, vplivanje na čustva, vzpodbujanje razmišjanja)

GWG (30. april)

  • konzultacije

Študije primerov informacijske grafike (7. maj)

  • Alejandro Tumas (pretvorba izjemno kompleksnih informacij v razumljive, privlačne in pregledne)
  • The New York Times (infografika naj zagotavlja zgodbo, ki je besedilo samo ne more)
  • Funnel Incorporated (pridobivanje bistvenih informacij)
  • White Rhino (ločiti pomembno od bolj pomembnega, kakovostna infografika brez dodatnih pojasnil)
  • Nigel Holmes (ustrezen spoj slik in besedila)
  • The Wall Street Journal (analitično razmišljanje)

Študije primerov interaktivnih vsebin (14. maj)

  • Hello Design (vključevanje uporabnikov, razumevanje informacijske strukture)
  • Sullivan (učenje o iskanju informacij)
  • Second Story Interactive Studios (integracija predmetov, tehnologije, videa, audia, animacij, besedil, grafike)
  • VSA Partners (razumljiva in celovita ponudba produktov skozi različne medije)
  • Kahn+Associates (prenova informacijske arhitekture s pomočjo preprostih diagramov)
  • frog design (združevanje industrijskega in interaktivnega oblikovanja, enostavnost in intuicija)
17
Mar

Govorilna ura (do nadaljnjega)

Zaradi trenutnih okoliščin se do nadaljnjega govorilna ura izvaja preko videokonference in sicer z identiteto UL (podatki, ki jih uporabljate za vpis v VIS, eduroam). V kolikor je potreba po tovrstni komunikaciji, me o tem obvestite na email, da srečanje organiziram s pomočjo aplikacije Microsoft Teams. Govorilna ura se izvaja v terminu, ki je določen glede na urnik (sreda, med 10. in 11. uro... preberite več

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.