#strokovnasreda #ostaniNTF

Ali ima raje Harry Potter sago ali Gospodarja prstanov? Sigurno še niste slišali za njegov skriti talent! Vse to in več vaš čaka v intervjuju z doc. dr. Juretom Ahtikom.

Zakaj in kdaj ste se odločili za poklic profesorja?

Za to sem se odločil leta 2012, ko sem se vpisal na doktorski študij. Na NTF sem sicer v službi že od leta 2005, a prvih nekaj let o tem nisem razmišljal. Služba visokošolskega učitelja je prišla kot logično nadaljevanje službe asistenta (imel sem srečo, da se je priložnost za napredovanje ponudila zelo hitro), glavni motivaciji za menjavo pa sta bili vsekakor več odgovornosti in avtonomnosti pri delu. Si pa kot najstnik niti približno nisem predstavljal, kje bom končal – nič ni kazalo na to 🙂

Kaj je ena zanimivost, ki se je ostali o vas ne bi naučili preko vašega življenjepisa?

Da sem se v enem obdobju svojega življenja kar aktivno ukvarjal z entomologijo, in da je varovanje okolja še vedno nekaj, kar me v življenju usmerja.

Na kakšen način se vam je delovni dan spremenil, odkar ste postali profesor?

Več časa si vsebinsko zapolnim sam. Pedagoško sem lahko bolj konkreten in bolj prilagodljiv. Je pa tudi več sestankov in ostalih obveznosti, ki delajo službo še bolj pestro. Nič se ne pritožujem 🙂

Kaj vam je najbolj všeč pri delu s študenti, kaj pa malo manj?

Kot pogosto rečem, sem v tej službi zaradi študentov. So trenutki, ki so res neprecenljivi. Ko npr. ob koncu napornega projekta, z iskrenimi nasmehi na obrazih, opravljeno delo pokažemo naročniku – takrat sem včasih kar malo ganjen 😉 Malo manj pa mi je všeč obilica komunikacije po mailih. Veliko raje imam pogovor v živo, pa tudi če sta za to potrebna kamera in ekran.

Trenutek med predavanji, ki vas je spravil v zadrego?

Imam zelo slab spomin za imena in obraze, kar za nekoga v moji službi najbrž ni zelo pozitivna lastnost. Večkrat je tako že prišlo do kakšne zamenjave in čisto vsakič sem zaradi tega v zadregi.

Ali bi dodali kakšen nov predmet na fakulteto nam grafikom? Na katerem področju grafike/oblikovanja menite, da bi bilo pomembno razvijati predmete/predavanja na fakulteti?

Po pridobitvi teoretičnih osnov je bistveno, da je čimveč aktivnosti usmerjenih v praktično delo. Študij, ki se osredotoča na izdelke in ne na orodja je tisto, kar študente najbolje usposobi za trg. Področja so v programih že sedaj dobro zastopana, vsekakor pa preklop v višjo prestavo v nekaterih primerih ne bi škodil. Največ potenciala vidim v povezovanju predmetov in v delu na skupnih projektih.

Kakšne napake na fotografijah se vam zdijo najhujše?

Če je za “napako” avtor, ki jo zna utemeljiti, to ni več napaka. Ni pa dobro, ko je nekdo neutemeljeno prepričan v brezhibnost svojega dela. Neznanje je največja napaka.

Imate v času karantene nek oseben projekt, na katerem delate?

Ne vem, če bi se temu lahko reklo projekt pa vendarle: na polno sestavljam Lego 🙂 Sicer pa vsak dan na Šmarno goro fotkat razgled. Iz teh fotk bo na koncu vsaj kak timelapse, analiza barv in morda še kaj.

Harry Potter ali Gospodar prstanov? 🙂

One ring to rule them all.

Kakšni ste bili v srednji šoli?

Zainteresiran predvsem za izvenšolske dejavnosti 😉 Edino kar me je motiviralo je bilo zadoščanje merilom za ohranitev Zoisove štipendije, pa še to je šlo pogosto za las.

Kakšen je vaš skriti talent?

Baje spečem dobro potico!

Če bi študente lahko peljali na izlet kamorkoli po svetu, kam bi jih odpeljali?

Kamorkoli na hladno. Na Antarktiko, na primer. Ali pa na Kamčatko, v Patagonijo, na treking po Himalaji …

Mogoče še zaključna misel? 🙂

V časih, ko smo se že skoraj navadili na novo normalo, ne pozabimo, da je svoboda tisto, česar si ne smemo pustiti vzeti.

Skip to content

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.