Akronim: TEACHER-CE
Naslov (ANG): Joint efforts to increase water management adaptation to climate changes in Central Europe
Naslov (SLO): Skupna prizadevanja za prilagajanje sistema upravljanja voda podnebnim spremembam v Srednji Evropi
Šifra projekta: CE1670
Vrsta projekta: Interreg CENTRAL EUROPE
Vodja: izr. prof. dr. Barbara Čenčur Curk
Obdobje trajanja projekta: 1.3.2020 – 28.2.2022
Odobrena sredstva: 1.316.180,00 €
Vloga UL NTF v projektu: Vodilni partner
Internetna stran: https://www.interreg-central.eu/Content.Node/TEACHER-CE.html
Vsebinski opis projekta:
Posledice podnebnih sprememb so v Srednji Evropi že opazne in zahtevajo boljše usklajevanje glede tveganj povezanih z upravljanjem voda. Projekt TEACHER-CE (Joint efforts to increase water management adaptation to climate changes in Central Europe – Skupna prizadevanja za prilagajanje sistema upravljanja voda podnebnim spremembam v Srednji Evropi) obravnava to tematiko z vključevanjem in usklajevanjem rezultatov predhodno financiranih projektov, ki se osredotočajo na upravljanje in varovanje vodnih virov prek trajnostnega upravljanja rabe prostora, vključno s prilagajanjem podnebnim spremembam in tveganji, povezanimi z vodo, kot so poplave in intenzivne padavine, suša in pomanjkanje vode. Glavni izzivi na tem področju so bili obravnavani že v projektih, ki so obravnavali zmanjševanje tveganj obilnih padavin (RAINMAN), zaščita pred poplavami (FRAMWAT) in blaženje suš (DRIDANUBE) s celostnim upravljanjem vodnih virov in ustreznim upravljanjem rabe tal (PROLINE-CE, FRAMWAT, FAiRWAY) ter prilagajanje praks gospodarjenja z gozdovi na podnebne spremembe (SUSTREE).
Partnerstvo sestavlja 12 projektnih partnerjev iz 8 držav (Slovenije, Nemčije, Avstrije, Poljske, Italije, Slovaške, Češke in Madžarske) z različnimi strokovnimi znanji s področja upravljanja voda, okolja, gozdarstva, kmetijstva, podnebnih sprememb in prostorskega načrtovanja. V okviru projekta TEACHER-CE se je partnerstvo osredotočilo na razvoj integriranega orodja TEACHER-CE (CC-ARP-CE). To je spletna platforma, ki nacionalnim in lokalnim deležnikom zagotavlja uporabne informacije za celostno obravnavo različnih področij ukrepanja pri upravljanju voda, na katere vplivajo podnebne spremembe.
Končni cilj projekta TEACHER-CE je razviti celostno in skupno strategijo za promocijo in spodbujanje vključevanja orodja pri načrtovanju in odločanju na področju načrtovanja upravljanja voda. Glede na negotovost prihodnjega podnebja stremimo k vsakodnevni in razširjeni uporabi spletnega orodja za učinkovito in zanesljivo vključevanje prilagajanja podnebnim spremembam v sektorske načrte, kot so načrti upravljanja poplav, porečij in suše, pa tudi v regionalne ali lokalne prostorske načrte.