8. in 9. 10. | osnove postprodukcije (Adobe Lightroom) |
15. in 16. 10. | fotografski studio in fotografiranje predmetov s studijskimi lučmi |
22. in 23. 10. | fotografiranje predmetov s studijskimi bliskavicami |
29. in 30. 10. | domači studio – VAJ NI |
5. in 6. 11. | postprodukcija fotografij iz fotografskega in domačega studia |
14.11. | fotografija iz zraka |
19. in 20. 11. | postprodukcija fotografij iz zraka |
26. in 27. 11. | fotografiranje portreta |
3. in 4. 12. | postprodukcija fotografij portretov |
10. in 11. 12. | fotografiranje figure |
17. in 18. 12. | postprodukcija fotografij figure |
24. in 25. 12. | prosto |
31. 12. in 1. 1. | prosto |
7. in 8. 1. | fotografiranje akta |
14. in 15. 1. | postprodukcija fotografij akta |
21. in 22. 1. | prost studijski termin |
Fotografiranje iz zraka sega v začetke 19. stoletja. Kot začetnika zračne fotografije se smatra francoski fotograf in balonar Gaspard-Félix Tournachon, znan kot “nadar”. Letel in slikal je Pariz.
Nastale fotografije ne obstajajo več, zato je prvi preživeli zračni posnetek z naslovom “Boston, kot ga vidijo orli in divje gosi”, katerega sta posnela James Wallace Black and Samuel Archer King 13. oktobra 1860 in upodablja Boston z višine 630m..
Fotografiranje/snemanje videa iz zraka je zajem fotografij/videa iz višine.
Platforme za fotografiranje/snemanje videa iz zraka so:
- letala,
- helikopterji,
- multirotor-ji (drone-i) zrakoplovi brez posadke,
- baloni,
- zmaji,
- padala,
- samostojni teleskopski dvižni steber nameščen na vozilu.
Multirotorniki, Multokopterji, Drone-i…
Multirotornik, multicopter, drone… je zračno plovilo z več kot dvema rotorjema. Multirotorji uporabljajo za krmiljenje propelerje s stalnim nagibom (fixed pitch). Krmiljenje ne poteka z odklonom lopatic propelerja, ampak se nadzor gibanja doseže s spreminjanjem hitrosti vsakega rotorja. Zaradi enostavnosti gradnje in možnosti kontrole, se multirotorniki pogosto uporabljajo kot radijsko vodena zračna plovila v različnih kombinacijah: quadcopter (štirikopter), hexacopter (šestkopter), octocopter (osemkopter)…
Uradno letenje in zajem videa/fotografij
Za uradno letenje z brezpilotniki je potrebno upoštevati regulative Javne agencija za civilno letalstvo .
Vsa zakonska podlaga je na voljo v Uredbi o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, celoten seznam zakonodaje, navodil in usmeritev je na voljo prav tako na spletni strani Javne agencija za civilno letalstvo.
Pozdravljeni,
V tednu od 11.11. do 15.11. redne vaje pri predmetu Fotografija 2 odpadejo, dobimo pa se v četrtek 14.11. v Tivoliju pred gradom Tivoli:
- 1. skupina in prva polovica 2. skupine med 12.30. in 13.05
- 2. polovica 2. skupine in 3. skupina: med 13.05. in 13.40
- 1. in 2. skupina. med 13.40. in 14.15.
- 3. in 4. skupina: med 14.15. in 14.50
Vsi študentje dobite še obvestilo na email v katero skupino pridete.
Vaja je namenjena postprodukciji fotografij iz zraka, ki smo jih posneli v Tivoliju.
Potek vaje:
- demonstracija izdelave Panorame s prosto dostopnim programom Hugin
- demonstracija izdelave Panorame in HDR fotografije iz zajetih fotografij iz zraka z Adobe Photoshop Lightroom
Oddaja naloge:
- oddaja končnega izdelka:
- Panorama narejena z Huginom,
- Panorama narejena z Adobe Photoshop Lihgtroom-om,
- HDR zračna fotografija.
- panorami in HDR fotografijo oddajte oddajte v JPG formatu ter zmanjšani na 2000 slikovnih pik po daljši stranici,
- fotografiji oddajte do petka, 22. 11. 2019, do 12. ure.
Tukaj se nahajajo zračni posnetki iz Tivolija, dne 14.11.2019.
Potek:
1.) Prostodostopni program za izdelavo panoram: Hugin
Ker program v osnovi ne podpira 16 bitnih surovih (RAW) posnetkov, jih bo potrebno prekonvertirati v drugačno obliko in sicer v tiff format.
Pretvorba bo potekala preko ukazne vrstice in sicer, na Windows operacijskem sistemu pritisnemo tipko:
in napišemo: cmd in potrdimo ukaz z ENTER.
- sprva bomo DNG (surov format) pretvorili s pomočjo programa DCRAW v format PPM.
- dcraw64 -v -w -4 imedatoteke.DNG
- nato sledi pretvorba formata PPM v tiff s pomočjo programa ImageMagick:
- magick convert -gamma 2.2 imedatoteke.ppm imedatoteke.tif
- nato odpremo program Hugin in s pomočjo grafičnega uporabniškega vmesnika izberemo pretvorjene datoteke za izdelavo panorame.
- Izvozite kot jpg, barvni prostor: Adobe RGB (1998), 2000 pix (daljša stranica)
- Oddate preko Google Drive-a. Ime datoteke: (ime_priimek_panorama_Hugin.jpg)
2.) Izdelava panorame v Adobe Photoshop Lightroom Classic
- Naredite nov katalog
- Uvozite RAW posnetke
- Jih vse označite, desni gumb, Photo Merge, Panorama.
- Panoramo obdelajte
- Izvozite kot jpg, barvni prostor: Adobe RGB (1998), 2000 pix (daljša stranica)
- Oddate preko Google Drive-a. Ime datoteke: (ime_priimek_panorama_Lightroom.jpg)
3.) Izdelava HDR fotografije v Adobe Photoshop Lightroom Classic.
- Naredite nov katalog
- Uvozite RAW posnetke
- Jih vse označite, desni gumb, Photo Merge, HDR.
- Fotografijo obdelajte
- Izvozite kot jpg, barvni prostor: Adobe RGB (1998), 2000 pix (daljša stranica)
- Oddate preko Google Drive-a. Ime datoteke: (ime_priimek_HDR.jpg)
Deseta vaja je namenjena fotografiranju človeške figure. Modele bomo modele fotografirali od nog do glave, zato je potrebna homogeno osvetlitev celega telesa. Posvetili se bomo klasični osvetlitvi, ki je v resnici zgolj nadgradnja klasičnega portreta, zadevo bomo nadgradili v t.i. look-book princip in poskusili z eksperimentalno, bolj avtorsko, osvetlitvijo.
Potek vaje:
- fotografiranje, reševanje izzivov in iskanje odgovorov na vprašanja,
- oddaja neobdelane fotografije.
Oddaja naloge:
- na Google Drive kreirajte mapo z vašim Priimkom in imenom
- oddajte 2 neobdelani fotografiji figure v JPG formatu,
- fotografiji zmanjšajte na 2000 slikovnih pik po daljši stranici,
- fotografiji preimenujte v Priimek_Ime_figura 1, Priimek_Ime_figura 2,
- fotografiji oddajte preko Google Drive-a do petka, 13. 12. 2019, do 12. ure.
11. vaja bo namenjena postprodukciji fotografij, ki smo jih ustvarili pri pretejli vaji v studiu. Prinesite izbor fotografij!
Polizdelke bomo nadgradili v končne izdelke (fotografija, plakat…). Pri obdelavi se bomo ukvarjali z nekaterimi korekcijami, ki so značilne za človeško telo, cilj pa bo usmerjen v tržne fotografske primere.
Potek vaje:
- računalniška obdelava 5-ih fotografij,
- reševanje izzivov in iskanje odgovorov na vprašanja,
- oddaja končnega izdelka.
Oddaja naloge:
- oddajte 2 obdelani fotografiji figure v JPG formatu,
- fotografiji zmanjšajte na 2000 slikovnih pik po daljši stranici,
- fotografiji preimenujte v Priimek_Ime_figura1 ,Priimek_Ime_figura1.
- naredite posnetek zaslona računalnika, ki prikazuje fotografijo pred in po obdelavi (najenostavneje je v programu Adobe Lightroom Classic) ter ga poimenujte z Priimek_Ime,
- fotografiji oddajte preko Google Drive-a do petka, 20. 12. 2019, do 12. ure:
Na 12. vaji bomo fotografirali človeški akt. Z nami bosta ženski in moški model.
Ideja je, da jih obravnavamo bolj klasično, v kontekstu celega telesa, ali pa se osredotočite na detajle na telesu, kar daje izrazito veliko ustvarjalnih možnosti. Če bo vse potekalo kot mora, bomo iz nastalih fotografij detajlov pripravili fotografsko razstavo.
Ukvarjali se bomo z low key fotografijo (na črnem ozadju).
Pred pričetkom vaj se oglasite v pritličju na hodniku (mimo dvigal naravnost) in si oglejte razstavo fotografij, ki naj vam služi kot izhodišče za jutrišnje fotografiranje!
Oddaja naloge:
- oddajte 2 neobdelani fotografiji akta (moški in ženski model) v JPG formatu,
- fotografiji zmanjšajte na 2000 slikovnih pik po daljši stranici,
- fotografiji preimenujte v Priimek_Ime_akt_ž ,Priimek_Ime_akt_m.
- fotografiji oddajte preko Google Drive-a do petka, 10. 1. 2020, do 12. ure:
13. vaja je namenjena postprodukciji fotografij akta, ki ste jih posneli v studiu na pretekli vaji.
S seboj prinesite izbor fotografij! Polizdelke bomo nadgradili v končne izdelke, z mislijo na fotografsko razstavo.
Tokrat bo pri postprodukciji dovoljeno “kršenje” nekaterih pravil/izhodišč, ki smo jih vzpostavili pri bolj tržno usmerjenih primerih.
Potek vaje:
- računalniška obdelava 5 fotografij,
- reševanje izzivov in iskanje odgovorov na vprašanja.
S te povezave prenesite datoteko za lažje razumevanje vrednosti iz histograma, ki vam bodo v pomoč pri popravljanju črnobele fotografije (blacks, whites, midtones, shadows, highlights).
Oddaja naloge:
- oddajte 3 najboljše obdelane fotografije figure v JPG formatu,
- fotografije zmanjšajte na 2000 slikovnih pik po daljši stranici,
- fotografije preimenujte v Priimek_Ime_akt.jpg,
- naredite posnetek zaslona računalnika za vsako obdelano fotografijo, ki prikazuje fotografijo pred in po obdelavi (najenostavneje je v programu Adobe Lightroom Classic) ter ga poimenujte z Priimek_Ime,
- fotografiji oddajte preko Google Drive-a do petka, 17. 1. 2020, do 12. ure: