Socrealistična zasnova stavbe Mestne občine Nova Gorica, ki predstavlja novo metropolo, zgrajeno na nekdanji nekropoli, je slogovno povezana s prostorom Mediterana. V njenem drobovju se skriva arhitekturna zanimivost – s pergolo obdan kamnit atrij. Preveva ga klasicistična idiličnost, neverjetna lepota, a tudi v njej že klije zametek minljivosti, memento mori.
Iz temotnega zavetja ozelenjene pergole se z vseh strani odpirajo pogledi v razsvetljeno votlost monumentalne ladje atrija. Bistvo arhitekturne zasnove atrija je ravno ta svetlobni in prostorski obrat iz teme v svetlobo, iz zastrtega v svobodo. Svetlobni sij od zgoraj prodre v globino atrija. Obliko njegovega snopa opazujemo od strani. Detajle, ki lebdijo pred našimi očmi, jasno vidimo, a pogled skozi zračne plasti v notranjost pogreznjene prostornine vse bolj bledi.
Ta sublimen prehod, virtuozno ga pooseblja lazurno slikarstvo, ki z neverjetno tankimi nanosi oljne barve materialno ustvari globinsko žarenje slike, postane izhodišče zasnove tekstilne umestitve. Lazurne nanose v prostorski umetniški intervenciji nadomestijo subtilno vidne plasti tekstila, ki jih nanizamo vzdolž celega volumna atrija. Njihova medsebojna povezanost, plast za plastjo, guba čez gubo gradi valovanje, ki prodira preko tekstila samega. Svetloba prodira skozi njih, zrak jim daje gibljivost, njihova prizemljenost je povezana s kamnom in kovino. Plastenje njih ustvarja kasetiran prostorski vtis, ki pa ga je zob časa že načel.
Razstava v sklopu BIEN 2025
Projekt Et in atrium ego (2025) je razstavljen v sklopu BIEN 2025, bienala tekstilne umetnosti, in je na ogled v atriju Mestne občine Nova Gorica (MONG) do 14. avgusta 2025.
O avtorjih
Et in atrium ego je naslov skupinske umetniške intervencije, ki so jo zasnovali Nika Batista, Mateja Golež, Lovro Ivančić, Marija Jenko, Maruša Kranjc in Alenka More.
Nika Batista je interdisciplinarna umetnica, ki nenehno išče ekvilibrij med vizualizacijo neoprijemljivega in izraženo performativnostjo njenega notranjega dojemanja.
Mateja Golež sledi ritmu naravnega in umetnega kamna, kjer se v stiku s kamnino najbolj približa procesu njenega nastajanja.
Lovro Ivančić na presečišču vizualnih izrazov raziskuje materiale in njihove lastnosti ter gradi kompozite skozi kontraste.
Marija Jenko izhaja iz svojega večplastnega poklica, ki je splet arhitekturne, likovne in tekstilne umetnosti.
Maruša Kranjc raziskuje odnos med estetiko in funkcionalnostjo. S svojim delom nenehno lovi ravnovesje med umetnostjo in oblikovanjem.
Alenka More raziskuje surove popolnosti teles. Oblikovanje oblačil je doživljanje oblečenosti, t.j. odnosa med telesom in oblačilom s psihološkega in sociološkega vidika.
Umetniška intervencija: Nika Batista, Mateja Golež, Lovro Ivančić, Marija Jenko, Maruša Kranjc, Alenka More
Predavanje: Janko Rožić
Video: Ula Pogorevčnik
Fotografija: Urban Cerjak / BIEN 2025
Partnerji: Naravoslovnotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani, Zavod za gradbeništvo Slovenije, Zavod Carnica Kranj, Mestna občina Nova Gorica, Projekt Nova Gorica
Zahvala: Janko Rožič (AB Odprti krog) za predavanje Prostor prostosti o treh urbanih prostorih Nove Gorice, Ula Pogorevčnik (Creativula) za spremljajoči video, Vilko Šuligoj (Projekt Nova Gorica) za statično mnenje, Nataša Kolenc (MONG) za svetovanje pri iskanju lokacij za razstavo, Katja Kosič (ZVKD NG) za svetovanje pri pridobitvi dovoljenj, Božidar Bizjak (STIK PLUS d.o.o.), Nina Glavič