Dejan Petrović

Diplomsko delo, študijsko leto 2015/2016, mentor izr. prof. Elena Fajt

Roseraie

Ideja kolekcije izhaja iz filozofije Jean-Jeacquesa Rousseauja in v njegove teze o naravnem stanju človeka in o njegovem delu Družbena pogodba v kateri se sprašuje ali smo zares rojeni svobodni, in kaj smo kot ljudje: ali smo takšni kot smo po naravi ali se pustimo spremeniti, da postanemo del družbe.

To sem naprej povezal z nadrealistično idejo o človeštvu, s tem kako so nadrealisti menili, da si zaradi naše naravne destruktivnosti ne zaslužimo lepote umetnosti. Glavna ideja je bila izhajati iz nas samih, iz vprašanja kaj pravzaprav smo ljudje. Kaj nam manjka? Zakaj smo taki? Kako lahko tretiramo nekoga drugačnega od nas kot manj vrednega, in zakaj tisti, ki smo tarča tega, to dopuščamo? Zdi se mi smešno, da se v 21. stoletju še vedno ukvarjamo s podobnimi družbenimi problemi kot nekoč, še vedno se bojimo vsakega, ki je kakorkoli drugačen od nas. Že pri rojstvu fantkom predpišemo modro barvo in deklicam roza, ter tako že v zibelki otroku potisnemo v roke svinčnik, s katerim podpiše Rousseaujevo družbeno pogodbo. Torej nismo niti rojeni svobodni, kljub temu pa si lahko z leti to svobodo izborimo, če smo le dovolj pogumni.

Odgovor na vprašanje “Kako smo lahko ljudje takšni kot smo?” je zelo enostaven, vendar ga je težko sprejeti. Manjka nam srce in hrbtenica, kar je bilo izhodišče za vizualne elemente kolekcije in modih fotozgodb.

Foto/Samantha Kandinsky, Make up/Maja Razboršek, Pričeske/Hana Kuret, Modela/Anja Smaka, Eva Skok, Postprodukcija/Dejan Petrović, Samantha Kandinsky, Video/Dejan Petrović

Skip to content

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.