“MED ŠKARJEROKO IN KLEKLJEROKO”

Razstava, ki je potekala med 25.10.2022 in 10.11.2022 v GALERIJI MITNICA, je rezultat diplomske naloge Špele Hudobivnik, pod mentorstvom prof. Nataše Peršuh. 

Razstava prikazuje rezultat diplomskega dela: kolekcija z naslovom “Med škarjeroko in klekljeroko” ter s podnaslovom “Rezultati tehnološke dobe”. Kolekcija je sestavljena iz petih silhuet, ki s predelavo oblačil in kompozicijo čipke pripovedujejo o negativnih ter pozitivnih posledicah tehnološke dobe.Temeljno razmišljanje izdelave kolekcije izhaja iz knjige A labor of love.

“Knjiga nam predstavi filozofijo za novo obdobje etičnega oblikovanja na različnih nivojih ter pomen kreativnosti v sodobnem času, ki jo simbolizira z roko Edwarda Scissorhandsa. Ob nastajanju kolekcije me je ta simbolna primerjava roke vodila v nadaljnjo raziskovanje. Kaj pomeni ročno delo v obdobju tehnologije? Ali so ročna dela v sodobni družbi relevantna? – to so postala moja osebna izpraševanja pri oblikovanju kolekcije. Temu je sledil pregled razstave Manus x Machina: moda v obdobju tehnologije, ki povzame ročna dela v modni industriji v obdobju tehnologije. Ugotovila sem, da je ročna izdelava pogosto prinesla inovacije. Pa tudi to, da vključevanje ročnih tehnik ne pomeni le iskanje dodatne vrednosti na nivoju ročne izdelave, temveč medgeneracijsko povezovanje in pomen predajanja znanja iz starejše generacije na mlajšo. Pri snovanju kolekcije sem torej izhajala iz filozofije knjige A Labor of Love. Ta napoveduje novo obdobje, ki temelji na razmišljanju, da so vsi materiali živi in je njihovo energijo treba porabiti. Tako sem celotno kolekcijo oblikovala iz oblačil iz druge roke. Spoznala sem, da dekonstrukcija zavrženih oblačil ni samo dobra trajnostna praksa (kot zmanjševanje odpadkov), ampak je lahko tudi zelo kreativna ter poučna. Primer tega je prvotna srajca četrte silhuete, pri kateri sem po razparanju ugotovila, kako je kroj spojen oziroma modeliran in kako ga lahko na nov način preoblikujem v novo silhueto srajce. Za ravnotežje med oblačili iz druge in prve roke sem v kolekcijo vključila tradicionalno idrijsko čipko. Pri vsaki silhueti sem čipko želela vključiti na sodoben način, jo s tem modernizirati ter s tem ovreči stigmo.”, je zapisala avtorica diplomske naloge Špela Hudobivnik.

Skip to content

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.