RDEČA NIT

Razstava gostujočih študentov oblikovanja tekstilij
in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti:

 
Ana Carolina Cana Verde Pereira in Leonel Seco Figueiredo

Faculdade de Arqiutetura, Uversidade
de Lisboa, Portugalska
14. 2. 2020 – 1. 3. 2020

 

Rdeča nit / vezenina
Ana Carolina Cana Verde Pereira in Leonel Seco Figueiredo pri študijskih projektih pogosto sodelujeta. Pri skupnem umetniškem delu z naslovom Rdeča nit sta izhajala iz prispodobe o rdečih nitkah, ki so kot kapilare razpredene med ljudmi in jih povezujejo med seboj. Med sprehodom po ozkih ulicah stare Ljubljane sta opazovala strnjene fasade hiš, ki so obrnjene druga proti drugi, kot bi se gledale. Zvečer, ko se v hišah prižgejo luči in skozi okna posije svetloba, se obe strani ulice navidezno povežeta z lesketajočimi se nitmi, ki lebdijo v zraku in so najrazličnejših barv in oblik. Z ročnim vezenjem, ponekod kar v zraku, kvačkanjem in vozlanjem sta med dvema debelima pletenima stenama ustvarila vrvenje najrazličnejših slikovitih linearnih tekstilnih tvarin, s katerimi sta se v duhu navezala na izhodiščno misel o nevidnih rdečih nitkah. Z njihovo tekstilno materializacijo sta jih razgalila, z ustvarjalnim procesom vezenja pa sta pokazala njihov dejanski namen: povezovanje in združevanje.
Pletenine
Pri raziskovanju načinov ročnega pletenja je Carolina pletla z različno debelimi pletilkami in na ta način ustvarila gostejše in redkejše predele pletiva, ki se je zaradi tega po plasteh valovito nagubalo. Ta vtis je še poudarila z različno debelimi prejami iz različnih materialov, a podobnih svetlih odtenkov in s preprostim ponavljanjem le osnovnih, desnih zank. Narejene kose pletiva je skrbno in ustvarjalno združevala v večje celote, s katerimi je oblikovala preproste pletenine z arhetipskimi detajli na različnih predelih telesa.
Leonel je za izpeljavo svoje misli uporabil precej debelejšo prejo in tehniko kvačkanja, ki je gostejša in trdnejša od pletenja, ker so ga zanimale arhitekturne lastnosti lupinam podobnih oblik, ki jih je nato postavljal v preproste prostorske makete. Kasneje pa se je tudi on usmeril k oblikovanju težjih vrhnjih pletenin, ki izstopajo s svojo izrazito voluminoznostjo in izvirnostjo.

 

Mentorji: prof. Marija Jenko, asist. Arijana Gadžijev, teh. sod. Andrej Vilar
Avtor postavitve razstave: prof. Marija Jenko

 
Konservatorski center modernih in sodobnih
umetnosti MITNICA, razstavni paviljon na zelenici pred
Naravoslovnotehniško fakulteto
Katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil, OTGO, NTF, UL
Snežniška 5, Ljubljana

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.