Navodila in pogosta vprašanja

Za vprašanja in prijavo napak uporabite helpdesk@ntf.uni-lj.si 

kratka navodila za uporabo IT storitev na NTF: IKT navodila za novo zaposlene na NTF

Menjava gesla za AD (VIS, Eduroam) za zaposlene+

Na 6 mesecev bomo morali menjavati gesla naših digitalnih identitet.

  • Win/Mac uporabniki: na tem naslovu:  https://sts.uni-lj.si/adfs/portal/updatepassword/   si lahko ZAMENJATE geslo vašega profila v Aktivnem imeniku. Zahteve za geslo so: minimalno 10 znakov, velike/male črke, vsaj ena številka.
  • Win uporabniki imajo možnost zamenjati geslo ko je PC s kablom priključen v omrežje na NTF in ste v PC logirani z ime.priimek@ntf.uni-lj.si s pritiskom na CTRL-ALT-DEL –> Zamenjaj geslo
  • Zadnjih dveh gesel ne morete uporabiti kot novo (lahko spremenite samo en znak, kar zadošča kot novo geslo, ali pa dodate na koncu npr. mesec in letnico, recimo 1120, ob naslednji menjavi 0521)
  • Geslo ne sme vsebovati vašega uporabniškega imena
  • Sistem vas bo 2 tedna pred iztekom gesla opozoril o skorajšnji zahtevi po menjavi gesla (če uporabljate domensko prijavo v računalnik, torej ime.priimek@ntf.uni-lj.si)
  • Tistim ki uporabljate domensko prijavo v računalnik (torej ime.priimek@ntf.uni-lj.si in geslo) bo po preteku gesla pri logiranju sistem ponudil menjavo gesla.
  • V kolikor ste geslo POZABILI me kontaktirajte da vam ga ponastavim, potem pa ga na omenjenem naslovu sami spremenite v nekaj kar vam ustreza! Jaz vam veljavnega gesla ne morem povedati, lahko ga samo resetiram na neko generično začasno geslo.
  • Najbolje je da je geslo v slovenščini (a izogibajte se šumnikom, saj se sicer na kakem sistemu ki nima slovenske tipkovnice, zelo težko prijavite), namesto samoglasnikov lahko uporabite številke (A=4, E=3, I=1, o=ničla). Dodatni koristni nasveti kako kreirati geslo so na strani https://www.varninainternetu.si/mocno-geslo/
Pomembno: identiteto ime.priimek@ntf.uni-lj.si in geslo zanjo uporabljamo za praktično vse IT storitve (VIS, Eduroam, SharePoint, email, PC logiranje, Office 365, Teams, Zoom…) torej se boste morali po zamenjavi gesla povsod vpisati na novo (če izberete da se vas sistemi zapomnejo, samo prvič).
Priročno je da imamo eno geslo za vse, ob menjavi gesla pa je to precejšna nevšečnost. A ne pozabite da smo politiko menjave gesle uvedli na zunanjo zahtevo.
Ne prosite me da vam geslo menjam jaz, saj tega NE SMEM. Če ste ga pozabili, vam geslo lahko spremenim v nekaj začasnega, ki si ga boste morali v vsakem primeru na zgoraj opisani način spremeniti sami.

Prenosnik pridružen v ntf.uni-lj.si domeno (v prenosnik se prijavljate s svojo domensko identiteto ime.priimek@ntf.uni-lj.si) ob spremembi domenskega gesla ne zahteva novega gesla dokler enkrat ni fizično (kabel) priključen v omrežje NTF. Brez da bi se zares priključil v domeno (uporabljate ga doma, ne na TNF) lahko deluje vsaj 3 mesece. Razen če se povežete v NTF domeno preko VPN, v tem primeru bo zahteval novo (spremenjeno) geslo.

Odredba o uvedbi menjave gesel: Menjava gesel digitalnih identitet
NTF e-mail+

Službeni naslov zaposlenih na NTF je ime.priimek@ntf.uni-lj.si
Naša službena pošta se nahaja v oblačnih Exhange strežnikih Univerze v Ljubljani.

Do Exchange predalov pridete preko spletnega naslova (tako kot gmail) ali pa preko odjemalca (Outlook…)

V odjemalcu Outlook (ali kakem drugem poštnem odjemalcu kot npr. Thunderbird…) predal dodate

  • če prvič uporabite odjemalca in še nima vpisanega nobenega računa, enostavno vpišete svoj NTF email ime.priimek@ntf.uni-lj.si, v naslednjem koraku pa geslo.
  • če odjemalec že uporabljate, dodate svoj NTF račun z:

 

Spletni vmesnik je na naslovu
https://outlook.office365.com/owa/uni-lj.si/

deluje pa tudi naslov
https://outlook.office.com
če si ga boste lažje zapomnili.

Prijavljate se z vašo službeno digitalno identiteto (za VIS, Eduroam, domensko prijavo, Sharepoint….)
ime.priimek@ntf.uni-lj.si  +  vaše geslo

Apple Ios mail:    Dodajanje Exchange predala v apple iOS mail

Uporaba Thunderbird odjemalca: v septembru 2022 je Microsoft onemeogočil t.i. Basicautenthication, zato morate za uporabo Thunderbirda slediti naslednjim navodilom: OAuth2_Thunderbird

V sporočilnem sistemu UL ni predvideno preusmerjanje na zunanje naslove  kot so guest.arnes ali gmail ipd., saj je ime.priimek@ntf.uni-lj.si naslov do katerega zagotavljamo sledljivost sporočil.
V kolikor uporabnik izrecno želi prejemati službeno pošto na zunanji naslov, si mora preusmeritev sam urediti v svojem službenem mail računu (lahko v spletnem računu ali lokalnem odjemalcu). Posredovana pošta potem ni več del službene pošte in zanjo odgovarja posameznik ki si je preusmeritev nastavil. Taka praksa je NEZAŽELENA in ODSVETOVANA!

Gmail predali niso več polno delujoči, saj je vsa pošta (tudi tista, usmerjena direktno tja) preusmerjena v  Exchange predale. Na Googlu vam bodo tudi po izklopu Gmail storitve ostale vse ostale aplikacije (Drive, Sites, …)

pdf seznam poštnih list in deljenih predalov: NTF skupinske liste in deljeni maili

Skupinske poštne liste so namenjene pošiljanju večim naslovnikom naenkrat (npr. vsem zaposlenim na NTF). Vsak Oddelek/katedra na NTF ima svojo skupinsko listo, vse imajo mail narejen po enakem principu: zaposleniOG ali zaposleniKTOI  in priponka @ntf.uni-lj.si

Deljeni mail naslovi (shared mail) so samostojni mail predali do katerih imajo dostop določeni zaposleni (vsakdo pa lahko pošilja pošto nanje). Smisel deljenega predala je v tem da gre za samostojen predal ki so mu dodeljeni eden ali več uporabnikov. Uporabniki se lahko menjavajo, vsi uporabniki tega predala pa bodo videli kdo in kaj je na kakšen mail že odgovoril. Uporabniki se lahko menjavajo, predal ostane. Primer je predal helpdesk-moodle@ntf.uni-lj.si ki je dodeljen sedmim uporabnikom.
Deljeni mail si morajo njihovi uporabniki ročno dodati (če vam ne gre, mi pišite na helpdesk da vam pomagam).

V spletnem odjemalcu (outlook.office.com) si deljeni mail dodate z enim samim korakom: na levi strani pod Folders/Mape z desnim klikom miške izberete Add shared folder / Dodaj deljeno mapo  in vanjo vpišete mail naslov deljenega mail predala.

Če ste v sistemu vpisani kot uporabnik tega deljenega predala, se pojavi na dnu seznama map, lahko si ga tudi z miško povlečete višje navzgor po seznamu.

V lokalni verziji odjemalca Outlook bi morali že avtomatsko videti pod svojim računom tudi deljeni predal za katerega imate pravico dostopa.
Če ga ne vidite (vzroki so lahko razni, npr. različne verzije Outlooka…) si deljeni predal dodate kot nov email račun, navodila so v priponki: Dodajanje deljenega predala v Outlooku

 

Navodila za uporabo odjemalcev na telefonih: Dodajanje Exchange predala v Gmail na Androidu

Dodajanje deljenega predala na Androidu: Dodajanje deljenega predala v Androidu

 

Navodila za ustvarjanje in dodajanje podpisa v Outlook:

Za pomoč / vprašanja pišite na helpdesk@ntf.uni-lj.si !
Uporaba Outlooka in koledarja - nasveti+

Vprašanja o uporabi Exchange Outlooka in koledarja lahko zastavite na obrazcu https://forms.gle/NinJCjgFQs1EtSSu8 ali pa pošljete mail na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Delavnica Uporaba Outlooka in koledarja (lokalni Outlook za Win, spletni dostop, Mac Mail) 20.1.2022: povezava na posnetek delavnice

vsebina delavnice (v tem vrstnem redu):

  • Vstavljanje podpisa (+kreiranje podpisa)   (navodila en zavihek višje)
  • Kako ustvariti skupino za pošiljanje sporočil 
  • Dodajanje dogodka v koledar 
  • Ustvarjanje dogodka v koledarju iz prejetega maila 
  • Nastavitev pošiljanja sporočila z zamikom (10sek ali naslenji dan) 
  • Zahtevaj potrdilo o dostavi sporočila/branju sporočila 
  • Ustvarjanje pravila za sporočila pdf: Mail ustvarjanje pravila
  • Kako preprečiti, da nekatera sporočila orodje označi kot spam 
  • Avtomatski odgovor (odsotnost) 
  • razlika med Shared mail in mailing listo, dodajanje shared mail predala,  
  • Zoom dodatek za Outlook 
  • Skupni koledar NTF, navodila:  Skupni koledar NTF-uporaba
skupni NTF koledar+

Skupni koledar NTF je namenjen objavam in sklicevanju sestankov. Če so taki termini združeni na enem mestu se jih lažje uskladi da ne prihaja do prekrivanj.

Ker je to skupni koledar (torej ni vezan na eno osebo), je narejen kot koledar prostorov (room-calendar).

Uporaba koledarja je neobvezna, vsak zaposleni si ga lahko doda med svoje koledarje in v njem objavi časovno pogojen dogodek, skliče sestanek… Tako objavljene dogodke bodo videli vsi ki bodo spremljali ta koledar.
Spreminjate (spremenite, brišete…) lahko samo tiste dogodke ki ste jih sami vpisali, več pravic bo imelo le nekaj urednikov na NTF.

Pred uporabo si ga morate dodati med svoje koledarje. Navodila so v priponki: Skupni koledar NTF-uporaba

primere uporabe koledarja si lahko ogledate na delavnici en zavihek višje

Uporabniška digitalna identiteta za zaposlene (identiteta v Aktivnem imeniku AD)+

Zaposleni na UL NTF imamo svojo identiteto v Aktivnem imeniku UL v obliki ime.priimek (oziroma kot se moramo vpisovati v aplikacije kjer je treba vedeti tudi fakulteto s katere prihajate, ime.priimek@ntf.uni-lj.si)

Ena sama identiteta služi dostopu do vseh IT storitev na fakulteti: vašega emaila, APISa, VISa, EDUROAMa, SharePointa NTF in UL, urejevalnika osebnih spletnih strani na www.ntf.uni-lj.si, logiranju v računalnik ki je prijavljen v domeno ntf.uni-lj.si, vpisu v pisarniško zbirko Office365, Teams, Zoom…
Eno geslo za vse storitve je resda praktična rešitev, a hkrati se morate zavedati pomembnosti varovanja tega gesla!
“One PW to rule them all, One PW to find them, One PW to bring them all, and in computer bind them”

Identiteta zaposlenega na UL je resda enake oblike kot e-mail, ni pa to ista zadeva. Vpisana je v t.i. Aktivnem imeniku NTF, kjer so na podlagi pripadnosti Oddelkom, Komisijam, službam…  dodeljene pravice zaposlenemu v raznih storitvah (prejšnji odstavek).

Zaradi zahtev APISa (nov sistem za računovodstvo, kadrovske zadeve…) bomo morali poenotiti podatke tistih ki so v času službovanja spremenili osebne podatke (dvojni priimki). Podatki zaposlenega se morajo ujemati s podatki kot so zapisani na upravni enoti kjer je oseba prijavljena.

Preverjanje računa, vpis v AAI ARNES+

Delovanje vaše digitalne identitete lahko preverite z vpisom v AAI ARNES na strani https://aai.arnes.si/uporabnik   (kaj je AAI?)

Vanjo se vpišete s svojimi podatki,

če so podatki pravi in je račun aktiven, boste vstopili v stran z vsemi storitvami ki jih AAI članstvo ponuja.

Vaša digitalna identiteta (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) služi tudi za prijavo v storitve Arnesa “Moj Arnes”  https://moj.arnes.si/

Na spustnem seznamu organizacij izberite Univerza v Ljubljani in se prijavite z vašo identiteto.

navodila v sliki: Prijava v ARNES AAI

gesla - kako upravljati množico gesel+

Praktično vsi dostopi danes delujejo na podlagi gesel.

Imeti eno samo geslo za vse je največja napaka ki jo lahko naredimo, po drugi strani pa se v množici različnih gesel takoj izgubimo.

Dobra praksa uporabe gesel je da si ustvarite močen koren iz vam dobro znane fraze, lokacije…  ki mu nato pripenjate različne končnice. Koren ne sme biti vaše uporabniško ime! Sestavljen naj bo iz velikih/malih črk, številk, posebnega znaka, skupaj 10 znakov

Primer:

Sava Bohinjka 2020!

Tej enaki osnovi dodajate pripone in tako ustvarite različna gesla za različne aplikacije:

  • Na Soči je krasno 2020! Gmail
  • Na Soči je krasno 2020! Booking
  • Na Soči je krasno 2020! Arnes

itd…

Kratek video o ustvarjanju močnega gesla

Sam imam več kot 90 različnih gesel, zato uporabljam upravljalnik gesel. Po priporočilu revije Monitor sem izbral Bitwarden v katerega shranjujem vsa svoja gesla, za dostop do svojega profila Bitwarden pa imam eno res močno geslo.

Microsoft Office paketi (Word, Excel, Powerpoint, Teams...) za zaposlene+

Zaposleni imamo pravico do uporabe pisarniškega paketa Microsoft Office365 na do 5 službenih ali zasebnih računalnikih. Office365 je licenciran na vašo uporabniško identiteto na fakulteti (torej vam možnost uporabe ugasne s prenehanjem zaposlitve na NTF).

O365 lahko uporabljate na spletu ali pa kot lokalne programe. Do svoje spletne različice pridete z logiranjem na strani https://login.microsoftonline.com/ (postopek prijave je opisan spodaj). V spletni verziji lahko tudi urejate svoje dokumente, še posebej če jih imate sinhronizirane v oblak OneDrive.

Lokalno različico pisarniške zbirke Office365 si morate namestiti sami (ker zahteva prijavo z vašim AD geslom), ponovno ob prijavi na https://login.microsoftonline.com/ (seveda morate imeti administratorske pravice na tem računalniku). Deluje za Windows in za Mac okolje (brskalnik sam zazna operacijski sistem in prilagodi instalacijski paket). Med instalacijo imejte računalnik vklopljen v omrežje NTF s kablom! Eduroam wifi ni namenjen temu, saj gre za velike količine podatkov!

POZOR: Firefox brskalnik včasih zavrne logiranje v to stran (odvisno od trenutne različice Ff), v tem primeru uporabite MS Edge ali Chrome.

Prijavite se z vašim NTF uporabniškim profilom (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) pri čemer vas stran preusmeri na prijavo za zaposlene na NTF.

Geslo je geslo vašega NTF uporabniškega profila (enako kot za VIS ali EDUROAM ali domensko prijavo)

Odprla se vam bo stran na kateri lahko urejate dokumente v oblaku ali pa si namestite lokalno inštalacijo Office365 (klik na gumb “Install Office”).

 

Alternativa Microsoftovim programom so prostokodni pisarniški paketi (Open Office…)

Eduroam - odjemalec za PC, za mobilne telefone...+

NTF je vključena v omrežje Eduroam. Eduroam (www.eduroam.si) je evropski projekt (www.eduroam.org), ki omogoča članom sodelujočih institucij brezžičen dostop do interneta na vseh sodelujočih institucijah. Študenti in zaposleni na UL z aktivno identiteto imajo omogočen dostop do interneta na vseh članicah UL, pa tudi med gostovanjem na katerikoli instituciji, sodelujoči v projektu Eduroam (seznam na https://aai.arnes.si/eduroam).

UPORABNIŠKO IME

Zaposleni za dostop uporabijo svoje omrežno uporabniško ime in geslo (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) (enako kot za dostop do VISa).

Študenti za dostop uporabite uporabniško ime (v obliki ab1234@student.uni-lj.si) in geslo svoje digitalne identitete, ki jo prevzamete na ID portalu Univerze:  https://id.uni-lj.si/ .

Navodila za uporabo EDUROAM omrežja

Win/mac:

  1. če se vam računalnik ne poveže v EDUROAM, najprej izbrišite to omrežje iz zapomnjenih povezav: V seznamu vidnih omrežij kliknite na Eduroam in izberite “pozabi omrežje” (Win: desni klik, Android: dolg klik, Mac: Apple menu -> System Preferences -> Network -> Select Wi-Fi in the list on the left -> Advanced -> Click the remove button -> OK -> Apply.)
  2. Odprite spletno stran https://cat.eduroam.org/
  3. Kliknite gumb “Select the user group” *
  4. Kliknite “Univerza v Ljubljani”
  5. Izberite “Faculty of Natural Science and Engineering”
  6. Prikaže se vam izbira ustreznega operacijskega sistema: Če želite prenesti nameščevalnik za drug sistem, izberite spodaj “choose another installer”
  7. Shranite in zaženite ponujeno datoteko
  8. Vnesite uporabniško ime in geslo
  9. Kliknite dokončaj
  10. V seznamu vidnih omrežij kliknite na Eduroam in izberite “poveži”

*: da, Eduroam stran https://cat.eduroam.org  NIMA možnosti izbire slovenščine !!!

Nameščanje EDUROAM profila v slikah (za Windows, za macOS so v pripravi): nameščevalnik EDUROAM (Windows)

 

Nameščevalnik morate zagnati vedno ko spremenite geslo za svojo identiteto. Uporabite ga tudi če gesla niste spreminjali a se vam računalnik noče povezati v Eduroam, s tem boste ponastavili vaš Eduroam profil. Nameščevalnik si lahko tudi shranite nekam na disk in ga od tam zaženete po potrebi. Lahko ga z interneta pretočite tudi na drugem računalniku in prenesete z usb ključkom a pazite da prenesete nameščevalnik za vaš operacijski sistem.

Android:

uporabite aplikacijo nameščevalnik profila geteduroam na povezavi https://play.google.com/store/apps/details?id=app.eduroam.geteduroam

ali s telefonom poskenirajte kodo:

dodatna navodila na Arnesovi strani so tule

Navodila za starejše Android sisteme so na ARNESovi strani

Navodila za iOS

Kratko pojasnilo o delovanju EDUROAM-a:

Za EDUROAM omrežje ima NTF na voljo 245 IP naslovov, že ob 8:00 jih je v uporabi več kot 50%. Čez dan seveda ta številka poskoči tudi do 100%. Uporabnik ne dobi več IP naslova, saj je IP lease nastavljen na 10 minut in tako lahko pride do navideznega izpada povezave v omrežje. Če bi uporabniki EDUROAM uporabljali pretežno v svojih laptopih, bi bilo stanje zadovoljivo, a večina uporabi prijavo svojih telefonov, kar je škoda saj imajo praktično vsi na voljo gigabajte prenosa podatkov z naročninami.

V letu 2021 smo posodobili omrežje WiFi z 17 antenami ki so razporejene po treh stavbah NTF. Deloma smo nadomestili stare antene, deloma dodali nove. Te antene omogočajo poleg močnejšega signala tudi višje hitrosti (5G standard). Načrt je da postopoma zamenjamo vse antene z novimi. 100% pokritosti ne bo moč nikoli doseči, vsekakor pa na helpdesk javite če je kje signal res slab da preverim možnosti za izboljšanje.

Microsoft One drive za shranjevanje vaših dokumentov+

OneDrive je možnost shranjevanja v oblak, ki je že vgrajena v Windows 10.

Poslovni uporabniki imamo na voljo po 1 TB prostora. V svoj račun se prijavite s klikom na ikono oblačka v orodni vrstici poleg ure

z uporabniškim imenom in geslom vaše digitalne identitete (ime.priimek@ntf.uni-lj.si  in geslo kot za VIS ali EDUROAM)

One drive vam na disku ustvari mapo “OneDrive – Univerza v Ljubljani”. Vanjo prenesite vse svoje dokumente in si s tem zagotovite kopijo v oblaku ki je poleg vsega še varna pred kriptiranjem, saj ima možnost obnovitve za nekaj verzij nazaj.

Nekaj osnov o storitvi OneDrive for Business je tule.

Moodle delavnica o uporabi O365 in One drive storitev: https://ucilnica.ntf.uni-lj.si/course/view.php?id=16&section=1

Uporabniški priročnik: https://support.microsoft.com/sl-si/help/17184/windows-10-onedrive

 

Toplo priporočam.

 

ukinitev Gmail storitve v GoogleApps računih+

S prehodom sporočilnega sistema iz Gmaila na Exchange ukinjamo Gmail storitev v naših GoogleApps računih (ime.priimek@a.ntf.uni-lj.si, @geo.ntf.uni-lj.si…).

Že sedaj ves mail promet ki je bil poslan na Gmail račune (ime.priimek@a.ntf.uni-lj.si, @geo.ntf.uni-lj.si…) ne prihaja več v Gmail račune temveč na ustrezen @ntf.uni-lj.si mail predal.

Zato Gmail storitev postopoma ugašamo.

To pomeni samo da ne morete več dostopati do Gmail predala, ostale storitve (Gdrive, Groups, Sites…) pa ostajajo v vaših GoogleApps računih.

To boste opazili samo če ste se bili v svoj GoogleApps račun navajeni prijaviti preko Gmaila, torej strani www.gmail.com. Tam boste odslej dobili sporočilo da Gmail ni več na voljo. Še vedno lahko dostopate do ostalih storitev s klikom na gumb poleg vašega računa:

Oddaljeno namizje+

Skupnim službam nudimo za delo od doma uporabo oddaljenega namizja.

Ta vam omogoča da se s kateregakoli računalnika zunaj fakultete s svojim domenskim profilom (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) povežete z virtualnim računalnikom na naših strežnikih in ga uporabljate kot bi bili na delovnem mestu.

Pogoj za povezavo je varnostni certifikat za VPN (opisan spodaj) nameščen na računalniku s katerega želite dostopati.

Povezavo se vzpostavi v Win10 kot Remote Desktop Connection (= Povezava z oddaljenim namizjem), najlažje je da uporabite že prednastavljeno datoteko ki vam jo pošljem lahko po mailu.

VPN NTF+

Dostop je urejen z imenskim certifikatom in Cisco AnyConnect klientom, prijavljate se s svojo digitalno identiteto.
V kolikor storitev potrebujete (in jo nameravate uporabljati, ne samo “za vsak slučaj”), pošljite zahtevek na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Morali se boste osebno oglasiti v Službi za informatiko (Aškerčeva 12, soba 207) da vam zgeneriram certifikat. Vedeti morate svoje geslo vaše digitalne identitete. S seboj imejte prenosnik na katerega boste VPN namestili ali pa USB ključ za prenos ceritifikata.

Navodila za namestitev certifikata: Prevzem certifikata za VPN

Po prevzemu certifikata mi pišite na helpdesk da vam pošljem CISCO odjemalca AnyConnectClient ali pa ga namestite sami po navodilih: VPN Cisco AnyConnect inštalacija navodila

Uporabniška digitalna identiteta, e-mail, Office... za študente+

Vse študentske identitete skupno ureja Univerza v Ljubljani. Vse informacije, dostop do študentske e-pošte, Office programov… so na strani

https://id.uni-lj.si/digitalnaidentiteta

Na tej strani tudi prijavite probleme z študentsko identiteto (na NTF vam ne moremo pomagati saj identitete ureja UL), zamenjate geslo…

opomba: storitve (email, Office…) so aktivni samo dokler imate aktiven študentski status, ko vam ta poteče, bodo nehali delovati, licenca je vezana na vaš študij.

Sharepoint / Intranet NTF+

Za intranet strani na NTF uporabljamo lasten SharePoint portal, ki je dosegljiv na linku spletnih strani NTF desno spodaj

https://portal.ntf.uni-lj.si/

Vanj se prijavite s svojo digitalno identiteto ime.priimek@ntf.uni-lj.si  in geslom

Vstopna stran je enaka za vse zaposlene, na njej lahko vidite zapisnike UO NTF in Senata NTF ter različne obrazce (najave..)
Na podlagi identitete imate na SharePointu dodeljene različne možnosti dostopa – člani določenega Oddelka imate dostop do SharePoint strani tega Oddelka, člani komisij imate dodatno dostop do SharePoint strani vaših komisij.

MS Teams+

Za izvedbo predavanj na daljavo predlagamo MSTeams.

V kolikor še nimate naloženih Office365 (ki jih imamo na voljo zaposleni na UL), si lahko samo Teams prenesete na povezavi https://www.microsoft.com/sl-si/microsoft-365/microsoft-teams/download-app

V Teams se priavljajte s svojo digitalno identiteto, zaposleni z ime.priimek@ntf.uni-lj.si študentje pa z xy1234@student.uni-lj.si in ustreznim geslom.

Krajša navodila za uporabo: MS Teams za pedagoške ,  MS Teams za studente z AD identiteto , navodila za izvedbo zagovorov: NAVODILA ZA ODDAJO IN ZAGOVOR ZAKLJUČNEGA DELA v času pandemije – študenti

uporaba Teams v PC po predavalnicah: če se v Teams prijavite v predavateljski PC, obvezno ob prijavi odstranite kljukico “vpiši me v ta računalnik”. Če tega niste storili se iz Teamsov odjavite edino s klikom na profilno sliko (ali z vašimi začetnicami če nimate slike) in izberete “sign out / Odjava”

Na NTF smo izvedli predstavitev uporabe Teams, več o tem na strani Izobraževalne delavnice
posnetek predstavitve najdete v Moodle učilnici.

Obširna video navodila za uporabo Teams (v pdf navodilih za pedagoške imate nekaj referenc iz tega videa):
https://youtu.be/_fe5JsIrpU0

Precej odgovorov na vprašanja lahko najdete tudi na spletni strani Digitalne Univerze v Ljubljani https://di.uni-lj.si

ZOOM videokonference+

Urejena je produkcijska uporaba videokonferenčnega sistema ZOOM na Univerzi v Ljubljani za rektorat in pridružene članice, ki so pristopile k JN. Licence so zakupljene za vse zaposlene teh članic in študente za obdobje 36 mesecev (3 leta).

Licenca omogoča neomejeno število sočasnih sej, v eno sejo pa se lahko pridruži do 300 udeležencev.

Dostop do vašega uporabniškega profila za ZOOM (in hkrati uporabe ZOOMa v spletnem brskalniku) je možen preko spletne strani: https://uni-lj-si.zoom.us/, s klikom na gumb »Sign in«.

Odprla se vam bo nova stran, ki bo zahtevala prijavo v portal. V portal se prijavljate s svojim domenskim uporabniškim imenom, (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) in geslom ki ga uporabljate za to ime (VIS, Eduroam, SharePoint…) .

Veliko uporabnikov misli da so s tem ko so se v Zoom logirali z emailom ime.priimek@ntf.uni-lj.si, že dobili našo fakultetno licenco. Če niste sledili zgornjemu postopku to ni res. Preverite v Zoom aplikaciji če vam klik na vašo ikono desno zgoraj postreže z napisom “LICENSED“:

 

V kolikor ste bili v ZOOM že prej prijavljeni s kakšnim osebnim računom (@gmail, @guest.arnes…) se najprej odlogirajte ( Sign Out )  iz svojega računa in nato uporabite prijavo z ime.priimek@ntf.uni-lj.si

 

 

Vsi, ki ste že prej za logiranje v ZOOM uporabili uporabniško ime ime.priimek@ntf.uni-lj.si, boste v svoj poštni predal prejeli obvestilo, ali želite svoj račun prenesti na profil Univerze v Ljubljani. To morate potrditi s klikom na gumb »Switch to the new account«.

ZOOM deluje lahko v spletnem brskalniku, Še bolje pa kot samostojen program na računalniku (https://zoom.us/download) in kot aplikacija na telefonih. Pozor, za vpis v aplikacijo uporabite “Sign in with SSO” in domeno: uni-lj-si  (ne pike temveč pomišljaji!)

     

Vsak uporabnik ima možnost snemanja konference na lokalni disk ali pa v ZOOM Cloud (), ki je dostopen na spletnem portalu https://uni-lj-si.zoom.us/ in omogoča hrambo do skupne velikosti 500 MB.

V primeru drugih težav vam je na voljo pomoč moj helpdesk@ntf.uni-lj.si ali pa helpdesk NTF skupine ki se trudi z odgovori na vprašanja o interaktivnih orodjih:
https://www.ntf.uni-lj.si/ntf/o-fakulteti/strokovne-sluzbe/sluzba-za-informatiko/izobrazevalne-delavnice-moodle-teams-zoom/

Preverjajte za posodobitve Zoom aplikacije:

Kratka navodila za uporabo ZOOM :Uporabniška navodila za ZOOM

Uporaba kamer za videoprenose iz predavalnic+

NTF ima s kamerami opremljene predavalnice 208, 209, 210, P5 na Aškerčevi 12 in P104, P206 na Snežniški 5.

Kamere so priklopljene na stacionarne predavateljske računalnike z USB kablom. Kamer ne prižigate ali ugašate, vklopijo se same po potrebi (pri uporabi Teams, Zoom…)

Če za predavanje uporabljate svoj prenosnik, USB kabel kamere samo vtaknite v USB vtičnico vašega prenosnika. Po končani uporabi, USB kabel vrnite v predavateljski računalnik!

Daljinski  upravljalec za kamere:

Moodle spletne učilnice+

Spletne učilnice Moodle za NTF so na naslovu

https://ucilnica.ntf.uni-lj.si

V učilnicah so vsi predmeti iz predmetnika vseh smeri na NTF, povezane so z domenskim imenikom zaposlenih na NTF in s študentskimi identitetami.

Vanje se prijavite s svojim domenskim imenom ime.priimek@ntf.uni-lj.si in geslom, študentje pa s svojo študentsko identiteto XY1234@student.uni-lj.si in geslom.

Med predmeti je tudi učilnica “Uporaba spletnih učilnic Moodle v pedagoškem procesu” kjer boste našli zbirko navodil, videoposnetkov delavnic o uporabi učilnic.

Vprašanja in pomoč dobite na naslovu: helpdesk-moodle@a.ntf.uni-lj.si

Doslej izvedene delavnice za uporabo Moodle učilnic

  • 5.11.2020: Urejanje osnovnih nastavitev ter organiziranja gradiv v spletni učilnici.
  • 12. 11. 2020: Vrednotenje znanja s pomočjo naloge in kviza.
  • 18. 11. 2020: Kako spremljati napredek študentov z uporabo redovalnice in različnih poročil v spletni učilnici
  • 26. 11. 2020: Sodelovalno delo z uporabo foruma, slovarja, delavnice in podatkovne zbirke
  • 2. 12. 2020: Ustvarjanje interaktivnih učnih gradiv z uporabo H5P in lekcije
  • 19.1.2021: Uporaba kvizov v spletni učilnici Moodle za vrednotenje znanja
  • 20. 1. 2021: Uporaba varnega brskalnika pri izvedbi izpitov (SEB)
  • 2. 2. 2021: Vrednotenje znanja z nalogo in spodbujanje medvrstniškega vrednotenja z delavnico
  • 4. 2. 2021: Redovalnica v Moodlu
Digitalno podpisovanje dokumentov+

Za podpisovanje pdf dokumentov (npr. v sistemu GC) potrebujete veljaven digitalni certifikat (Sigenca, NLB…) in brezplačen bralnik pdf dokumentov Adobe Reader (lahko bi uporabili tudi kak drug npr Foxit reader, a sem Adobe izbral ker je uveljavljen kot standard)

Navodila za uporabo:

podpisovanje pdf z digitalnim potrdilom

Strojna (računalniška) oprema+

Zaposleni imajo pravico do uporabe ustrezne računalniške opreme na svojem delovnem mestu. V dogovoru s predstojniki Oddelkov se dogovorite za uporabo obstoječe opreme ali nabavo nove. Za nabavo nove lahko uporabite obrazec Nabava opreme preko katere vam pomagam dobiti ponudbe zanjo.

Nov računalnik mora ob nakupu vsebovati licenčni Operacijski Sistem (Win, MacOsX, Ubuntu). Vsak Windows PC bo priključen ntf.uni-lj.si domeni.

Uporabnik se v PC prijavi s svojo digitalno identiteto, ki ima standardno (omejeno) vlogo. Za popoln administratorski dostop do PCja morate podpisati izjavo z zahtevo po takem dostopu.

Operacijski sistem Windows+

NTF ima v okviru pogodbe z Microsoftom možnost nadgradnje operacijskega sistema Windows (ang. Windows Pro Upgrade), ki omogoča nadgradnjo pred nameščenega operacijskega sistema Windows na katerokoli novejšo različico.

Pogoj za namestitev in uporabo je, da računalnik že vsebuje nižjo ali enako različico operacijskega sistema Windows (npr. Windows 7,8,10 Home Premium).

Ob nakupu novega računalnika torej obvezno naročite tudi licenco operacijskega sistema!
Na računalnike brez operacijskega sistema (freeDOS) vam Windows ne bom naložil, saj smo sicer v prekršku!

Aktivacija Windows Pro ki ga imamo na NTF se zgodi v omrežju NTF ( ki je del omrežja UL). Vsaka aktivacija Windows okolja se zapiše na aktivacijskih strežnikih Univerze v Ljubljani, in tako ni namenjena računalnikom za zasebno uporabo.

Windows PC / Mac OSX+

Univerza v Ljubljani ima kot delovno okolje izbrano Windows okolje, torej računalnike z naloženim Windows operacijskim sistemom.

Seveda si lahko kot službeni računalnik izberete tudi Apple z Mac OSX sistemom, a to so povsem individualizirani računalniki, ki jih ne moremo pridružiti domeni ntf.uni-lj.si, uporabnki ste sami administratorji svojih računalnikov. Na Mac OSX ne deluje odjemalec SAP za APIS, zato za skupne službe niso primerni kot delovno okolje.

Licenčni programi+

NTF ima na voljo naslednje licenčne programe:

  • Windows 10/11 Pro upgrade (nov računalnik mora že imeti kupljeno licenco kateregakoli Windows OS, ki ga lahko nadgradimo v druge verzije)
  • Office 365 vsi programi
  • Adobe (1)
  • Amebis Besana (1)
  • Instatext
  • IBM SPSS (1)
  • Rocscience
  • Mentimeter

(1): Programi so plačljivi, za njih mora vsak posameznik zagotoviti sredstva

Za namestitev programov pošljite zahtevek na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Adobe CC+

Zbirka programov Adobe je na voljo v dveh verzijah (obe sta kot letna naročnina).

  • Za zaposlene je to Adobe Creative Cloud Named licenca
  • Za računalnike v rač. učilnicah Adobe Creative Cloud Shared device

V kolikor imate nameščeno še prejšnjo verzijo Adobe programov jo najprej deinstalirajte!

WIN/MAC OS: do programov v svoji Adobe CC Named licenci (če ste jih naročili) pridete z vpisom v

https://creativecloud.adobe.com/

Tam se vpišete z AdobeID – mail mora biti službeni ime.priimek@ntf.uni-lj.si, geslo je poljubno, saj ni vezano na vašo NTF identiteto. Če AdobeID še nimate, si ga ustvarite (create AdobeID).
Po uspešnem vpisu si v tem računu pretočite k sebi AdobeCC program ki ga instalirate, se vanj vpišete z AdobeID in program vam bo ponudil možnost instalacije posameznih ali vseh programov Adobe.

Instatext za izboljšanje angleškega teksta+

NTF ima plačano letno naročnino na Instatext, program za izboljšanje angleških tekstov.

https://instatext.io/

  • navodila za uporabo so dostopna na HowTo v meniju (animacija in video)
  • predstavitveni članek Introduction to InstaText
  • licenčna uporaba zahteva prijavo, zgoraj desno na Sign in
  • Uporabniško ime je email naslov,  geslo je posebej za uporabo te storitve.
    Obstoječi uporabniki lahko še naprej uporabljate za prijavo mail ki ste ga vpisali ob prvi prijavi, verjetno še z gmail predpono (npr. @geo.ntf.uni-lj.si ali @a.ntf.uni-lj.si…).  Novi uporabniki, ki Instateksta še niste uporabljali, si ustvarite brezplačni (free) profil s sedanjim ime.priimek@ntf.uni-lj.si mailom. Aktivirajte ga in potem pošljite na support@instatext.io zahtevek da vam ta račun spremenijo v račun s plačano licenco.

 

 

ankete 1ka+

UL ima za zaposlene zakupljene možnosti ustvarjanja anket podjetja 1Ka

Do njih dostopate preko povezave: 1KA ARNES 

Prijavljate se seveda s svojo digitalno identiteto, na spustnem seznamu organizacij izberite Univerza v Ljubljani in se prijavite z vašo identiteto.

V primeru kakršnihkoli težav ali predlogov to sporočite preko gumba na desni na vseh straneh v notranjosti, 1KA centra za pomoč uporabnikom ali preko e-maila (help@1ka.si).

Mentimeter+

Aplikacija je namenjena pedagoškim delavcem, število licenc pa je omejeno zato se za licenco prijavite tisti ki bi aplikacijo v resnici uporabljali.

Za dodelitev licence se vpišite tule (prijava z vašo NTF identiteto). Na istem obrazcu zabeležite tudi če se kasneje odločite da orodja ne boste več uporabljali, da lahko licenco dodelimo komu drugemu. 

Mentimeter uporabljate s svojo službeno digitalno identiteto (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) na povezavi https://mentimeter.com/join/unilj.

Orodje Mentimeter je namenjeno anonimnemu zbiranju povratnih informacij s strani študentov preko interaktivnih predstavitev. Pedagogi se lahko sami odločimo, ali bomo orodje uporabili samo kot dopolnitev obstoječim predstavitvam (npr. v PowerPoint predstavitvi preko QR kode oz. dodajanja vtičnika, ki nam omogoča prikaz ustvarjenih interaktivnih elementov neposredno na naših drsnicah) ali pa bomo svoje obstoječe predstavitve (npr. v PowerPointu) prenesli v Mentimeter in jih obogatili z dodatnimi drsnicami, ki bodo zahtevale interakcijo študentov. Mentimeter omogoča dodajanje različnih tipov aktivnosti (npr. glasovanja v različnih oblikah, kvize, drsnice) ter prikazovanje oz. spremljanje rezultatov reševanja študentov v živo. Pripravljene vsebine lahko uporabimo v času neposrednega stika s študenti ali v času študija na daljavo/kombiniranega študija/hibridnega študija, saj lahko študenti do predstavitve dostopajo kadarkoli in kjerkoli z uporabo lastnih mobilnih naprav.

Več o tem, kaj orodje omogoča smo predstavili na usposabljanju Mentimeter: razvoj interaktivnih in vključujočih učnih situacij za študente (posnetek).

sistem elektronskih volitev SimplyVoting+

Volitve na NTF lahko razpisujemo preko elektronskega sistema SimplyVoting ki ga je UL licencirala za svoje članice.

Posamezne volitve so razpisane v določenem časovnem terminu, povezava za volivce pa je: https://uni-lj.simplyvoting.com/

Nelegalni prenosi avtorsko zaščitenih vsebin+

UL uporablja za dostop do interneta omrežje (METULJ) ki je v zagotavljanju akademske svobode zelo odprto in brez omejitev.
Kar pa ne pomeni da se nam ni treba držati zakonskih meril.

Pretakanje nelicenčnih vsebin (filmov, glasbe….) spada med kršitve. Ravno zaradi svoje odprtosti je omrežje UL pod drobnogledom multinacionalk ki skrbijo za svoje vsebine.

Te nadzirajo ves promet na vstopni/izstopni točki METULJa in EDUROAMa. Ob zaznavi nelegalnega prenosa pošljejo t.i. Infringment notice (primer spodaj) kjer na podlagi IPja računalnika točno vedo na kateri fakulteti se je prenos zgodil. V primeru sproženega sodnega postopka mora NTF izročiti zapis DHCP strežnika, v primeru zlorabe preko EDUROAMA pa takemu uporabniku trajno onemogočimo dostop do EDUROAMA.

Zagrožene kazni so cca 40.000€ / organizacijo in 2.000€ za posameznika. Doslej smo bili deležni samo obvestil, nihče pa ne ve kdaj se bo neko tako obvestilo spremenilo v tožbo zato vas resno prosim da v službenem omrežju ne uporabljate nelegalnega pretakanja vsebin.

Opozorilo_prenos vsebin

Primer: Notice of infringment – primer

Vaša osebna spletna predstavitev na NTF spletišču+

Vsi zaposleni na NTF lahko uredite svojo osebno stran v okviru spletišča NTF.

Izberite spletno stran vašega oddelka (oz. Katedre v primeru OTGO) in se s svojim uporabniškim profilom (ime.priimek@ntf.uni-lj.si  +  geslo za VIS ali EDUROAM) prijavite na linku “Prijava za zaposlene” desno spodaj. Pomembno je da za prvo prijavo vstopate skozi pravi Oddelek (katedro) saj vas na tej podlagi dodeli med člane izbranega Oddelka (katedre)!

Prijava vas odpelje v urejevalnik (WordPress) vaše osebne spletne strani. Po uspešni prvi prijavi pošljite mail na helpdesk@ntf.uni-lj.si da vam dodelimo ustrezno vlogo urednika vaše strani.

podatki o zaposlenih+

Na NTF obstaja več kot en seznam podatkov o zaposlenih (delovno mesto, izvolitev, naslov….) , kar je posledica nekdaj razdrobljenih sistemov.
Poteka proces poenotenja, tako da bo za vse prikaze veljaven samo seznam ki ga vzdržuje Kadrovska služba na NTF.

Trenutno stanje:

Microsoft storitve (Teams, Sharepoint, Office), Arnes AAI identiteta, Zoom uporabljajo podatke v Aktivnem imeniku, to je seznam uporabnikov ki je naložen na strežniku na NTF. Kadrovska služba je ažurne podatke predala Službi za IT ki jih je ročno vnesla v Aktivni imenik, tako da so ti podatki posodobljeni.

Opombe:

  • Podatki o nazivih in delovnih mestih so tako posodobljeni v skupnem mail imeniku UL (global address list), lahko pa ostanejo neposodobljeni v lokalnih seznamih kontaktov pri uporabnikih lokalne verzije Outlooka. V slednjem primeru sicer pomaga ročni ukaz sinhronizacije seznama, kar pa žal pomeni kopiranje celotnega imenika UL v lokalni Outlook.
  • Zadnja informacija z UL je da pripravljajo tudi vmesnik za avtomatsko sinhronizacijo SAP kadrovski podatki <-> Aktivni imenik, datum izvedbe ni znan. Do implementacije bo KS vsako spremembo takoj javila Službi za IT.

Spletne strani NTF (seznam Zaposleni) uporablja podatke ki so vpisani v VIS, VIS pa jih zajema iz baze Kadrovske službe.

 

Spremljanje sprememb na določeni spletni strani - RSS feed+

RSS feed je orodje ki vam sporoča kdaj se na izbrani spletni strani objavi nekaj novega.

Primer: želite biti obveščeni o novi objavi razpisov za raziskovalno delo na naslovu:

Aktualno

Postopek (brskalnik GoogleChrome):

v brskalnik Chrome morate namestiti vtičnik za RSS z naslova https://chrome.google.com/webstore/detail/rss-feed-reader/pnjaodmkngahhkoihejjehlcdlnohgmp

 

Po namestitvi se lahko ob kliku na RSS gumb

naročite na spremembe na tej strani

Če želite obvestilo na mail o spremembi na strani, se morate v storitev RSS prijaviti: vpišete svoj mail in dodate neko geslo:

 

Slika na projektorju podvojeno/razširjeno+

Projektor lahko deluje kot identična slika vašega monitorja (=cloned / podvojeno) ali kot dodaten ekran (=extended / razširjen). Med možnostima izbirate s pritiskom na gumba

Windows 10:  Win + p

Windows 7:  na enak način s sočasnim pritiskom Win + p

ali z izbiro: desni gumb miške nekje na namizju,

za podvojen zaslon izberete opcijo Duplicate this displays

 

PPT predavanje iz formata 4:3 v format 16:9+

V prenovljenih predavalnicah na Aškerčevi 12 vsi projektorji projecirajo sliko v novejšem formatu 16:9.
Powerpoint prezentacije, narejene v prejšnjem 4:3 formatu, se projecirajo s praznim prostorom levo/desno.

Če želite, si vaše 4:3 prezentacije enostavno preuredite v format 16:9, preden jo predvajate v predavalnici:

  1. Odprite prezentacijo
  2. Izberite meni Oblika  in  Velikost diapozitivov
      
  3. Prezentacija bo dobila prazne robove levo in desno, a se bo pravilno predvajala na projektorju.  Shranite pod drugim imenom in uporabite v predavalnici.
Telefonija na NTF+
NTF ima (kdo bi vedel zakaj???) dva ponudnika telefonije.
OTGO na Snežniški 5 ima telefonijo najeto preko Telemacha, z njo upravlja zasebnik. Vsa vprašanja na tajnika oddelka, Mareta Eržena.
Na Aškerčevi 12 in Lepem potu 11 imamo telefonske storitve najete pri družbi MegaTel. Aparati so v njihovi lasti in upravljanju. 

 

Spremembe imen, menjave aparatov, prijave napak ipd. sporočite na kontakt našega vzdrževalca Roka Kastelca ntfvzdrzevanje@ntf.uni-lj.si

 

lahko pa tudi sami na njihovo tehnično podporo:

 

Tehnična podpora

T: 03 777 00 00
E: podpora@megatel.si

Mega M d.o.o.
Rudarska cesta 6
3320 Velenje, Slovenija

T: 03 777 00 00

E: info@megatel.si

W: www.megatel.si

OG mrežni tiskalnik na Aškerčevi 12+
Varnost na internetu+

Varni na internetu

 

En neroden primer poizkusa izsiljevanja preko maila ki pa ga je ustavil že Spam filter (še dobro da razni Google prevajalniki slovenščine ne obvladajo ravno najbolje)

od: Mr. Hannok <Hanno@neti.si>
za: Recipients <Hanno@neti.si>
datum: 5. jan. 2020 12:53
zadeva: Imam slabe novice za vas.

09/12/2019 – na ta dan sem vdrl v vas operacijski sistem in dobil popoln dostop do vasega racuna.

Kako sem uspel:
V programski opremi usmerjevalnika, prek katerega ste se povezali, je bila ranljivost.
Pravkar sem vdrl to usmerjevalnik in dal svojo zlonamerno kodo na njej.
Ko ste odsli na spletu, je bil moj trojanski streznik namescen na vasi napravi.

Po tem sem naredil polno deponijo vasega diska (imam ves vas imenik, zgodovino ogledov strani, vse datoteke, telefonske stevilke in naslove vseh vasih stikov).

Pogledal sem mesta, ki jih redno obiskujete, in bil sem sokiran, kar sem videl !!!
Govorim o mestih za odrasle.

Zelim reci – vi ste BIG perverznez. Vasa domisljija se prestavi dalec stran od obicajnega tecaja!

In imam idejo …
Naredil sem posnetek zaslona spletnih mest za odrasle, kjer se zabavate (ali razumete, kaj je to, huh?).
Po tem sem naredil screenshot vasih radosti (z uporabo kamere vase naprave) in jih zlepil.
Izkazalo se je neverjetno! Ti si tako spektakularna!

Vem, da si teh slik zaslona ne zelite prikazati prijateljem, sorodnikom ali zbirkam.
Mislim, da je 700 EUR zelo, zelo majhen znesek za mojo tisino.
Poleg tega sem vas tako dolgo spijunirala, da sem porabila veliko casa!

Placajte SAMO v Bitcoinih!

Denarnica BTC: 1DWqre2MlhsekljnKLNxeZPTXMXg

Z malimi crkami (kopirajte naslov Btc in ga prilepite).

Ne veste, kako uporabljati bitcoine?
Vnesite poizvedbo v kateri koli iskalnik: “kako dopolniti BTC denarnico”.
To je zelo enostavno

Za to placilo vam bom dal tri dni (tocno 72 ur).
Takoj ko se ta crka odpre, bo casovnik deloval.

Po placilu se bo moj virus in umazani posnetki zaslona z vasim vedenjem samodejno unicili.
Ce od vas ne dobim dolocenega zneska, bo vasa naprava zaklenjena in vsi vasi stiki bodo prejeli posnetke zaslona z vasim “uziva”.

Upam, da razumete svojo situacijo.
– Ne poskusaj najti in uniciti mojega virusa! (Vsi vasi podatki, datoteke in posnetki zaslona so ze nalozeni na oddaljeni streznik)
– Ne poskusajte me kontaktirati (sami boste videli, da to ni mogoce, naslov posiljatelja je samodejno ustvarjen)
– razlicne varnostne sluzbe vam ne bodo pomagale; formatiranje diska ali unicenje naprave ne bo pomagalo, saj so vasi podatki ze na oddaljenem strezniku.

P.S. Nisi moja edina zrtev. zato vam jamcim, da vas po placilu ne bom vec motil!
To je castna beseda heker

Prav tako vas prosim, da v prihodnje redno posodabljate protivirusna zdravila. Tako ne boste vec padli v podobno situacijo.

Ne drzite zla! Samo opravljam svoje delo.
Vso sreco.

razno

malo za šalo+

GDPR:
A: “Ali poznaš kakega strokovnjaka za implementacijo GDPR v našem podjetju?”
B: “Da, poznam, celo zelo dober je!”
A: “O, super! Mi daš njegov kontakt prosim?”
B: “NE! Ne smem!”

IOT  (= Internet-Of-Things = “pametne naprave” ki so povezane v internet)

 

 

 

 

 

deljeno+
Skip to content

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.