Pogosta vprašanja, navodila

Stran se stalno dopolnjuje. Predloge, kaj želite videti na tej strani pošljite na mail matej.fister@ntf.uni-lj.si

Kratka navodila za uporabo IT storitev za zaposlene na NTF: IKT navodila za zaposlene na NTF

Uporabniška digitalna identiteta za zaposlene (identiteta v Aktivnem imeniku AD)+

Zaposleni na UL NTF imamo svojo identiteto v Aktivnem imeniku UL v obliki ime.priimek@ntf.uni-lj.si

Identiteta služi dostopu do VISa, EDUROAMa, urejevalnika osebnih spletnih strani na www.ntf.uni-lj.si, logiranju v računalnik ki je prijavljen v domeno ntf.

Identiteta zaposlenega na UL je resda enake oblike kot e-mail, ni pa to ista zadeva. Na podlagi identitete so dodeljene pravice zaposlenemu (prejšnji odstavek), delujoči e-mail naslov pa se ustvari posebej. Dokler imamo dostop do službenega e-maila speljan preko Google Gmail strežnikov, se tudi gesli za identiteto in e-mail razlikujeta.

Microsoft Office paketi (Word, Excel, Powerpoint, Teams...) za zaposlene+

Zaposleni imamo pravico do uporabe pisarniškega paketa Microsoft Office na službenem računalniku.

Paket Office vam namestim na vaš računalnik (Windows / Mac) ob inštalaciji novega računalnika ali na zahtevo na helpdesk.
Pozor: prednaloženih paketov Office ki pridejo skupaj z novim računalnikom, ne morem aktivirati, potrebno jih je odstraniti in naložiti naše ki se aktivirajo v omrežju NTF. Na voljo so vam vse verzije (Office 2010, 2013, 2016, 2019, angleške/slovenske, 32/64b)

Zadnja verzija Office365 vam daje možnost namestitve na do 5 službenih ali zasebnih računalnikih in je licencirana na vašo uporabniško identiteto na fakulteti. To verzijo si morate namestiti sami (ker zahteva prijavo z vašim AD geslom) ob prijavi na https://login.microsoftonline.com/ (seveda morate imeti administratorske pravice na tem računalniku). Deluje za Windows in za Mac okolje (brskalnik sam zazna operacijski sistem in prilagodi instalacijski paket). Med instalacijo imejte računalnik vklopljen v omrežje NTF s kablom! Eduroam wifi ni namenjen temu, saj gre za velike količine podatkov!
Opazili boste da v tem paketu ni viden Outlook365; smo v pripravi prehoda NTF maila iz Googla na Microsoft Exchange365. Ko bomo dobili ustvarjene predale vsi uporabniki NTF bomo v zbirki dobili tudi možnost uporabe Ootlook365.

POZOR: Firefox brskalnikk včasih zavrne logiranje v to stran (odvisno od trenutne različice Ff), v tem primeru uporabite MS Edge ali Chrome.

Prijavite se z vašim NTF uporabniškim profilom (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) pri čemer vas stran preusmeri na prijavo za zaposlene na NTF.

Geslo je geslo vašega NTF uporabniškega profila (enako kot za VIS ali EDUROAM ali domensko prijavo)

Odprla se vam bo stran na kateri lahko urejate dokumente v oblaku ali pa si namestite lokalno inštalacijo Office365 (klik na gumb “Install Office”).
Med drugim imate tu povezavo na Teams. Ni torej nujno da si lokalno verzijo sploh nalagate, vsi (seveda tudi Teams) delujejo lahko kar iz tega spletnega mesta.

V primeru da bi dokumente urejali samo na tej strani, se bodo le-ti shranili v OneDrive oblak!
Več o uporabi storitve OneDrive for Business

 

Po želji vam namestim tudi katero od prejšnjih Office različic (katerakoli verzija, 2013, 2016, angleška, slovenska različica…) Za namestitev prošljite zahtevek na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Alternativa Microsoftovim programom so prostokodni pisarniški paketi (Libre office…)

Uporabniška digitalna identiteta za študente+

Vse študentske identitete skupno ureja Univerza v Ljubljani. Vse informacije so na strani

https://id.uni-lj.si/

Microsoft Office 365 (+ Teams) za študente+

Študentje z aktivnim statusom imajo možnost uporabe pisarniškega paketa Office 365. Za dostop do inštalacije potrebujete vašo digitalno identiteto na UL ki jo uporabljate za prijavo v VIS. Uporabniška imena imajo obliko e-naslova (npr. jn1234@student.uni-lj.si).

Navodila na https://id.uni-lj.si/

kjer v levem meniju izberete “Pisarna 365”

Teams: Krajša navodila za uporabo:   MS Teams za studente z AD identiteto

MS Teams+

Za izvedbo predavanj na daljavo predlagamo MSTeams.

V kolikor še nimate naloženih Office365 (ki jih imamo na voljo zaposleni na UL), si lahko samo Teams prenesete na povezavi https://www.microsoft.com/sl-si/microsoft-365/microsoft-teams/download-app

V Teams se priavljajte s svojo digitalno identiteto, zaposleni z ime.priimek@ntf.uni-lj.si študentje pa z xy1234@student.uni-lj.si in ustreznim geslom.

Krajša navodila za uporabo: MS Teams za pedagoške ,  MS Teams za studente z AD identiteto , navodila za izvedbo zagovorov: NAVODILA ZA ODDAJO IN ZAGOVOR ZAKLJUČNEGA DELA v času pandemije – študenti

Obširna video navodila za uporabo Teams (v pdf navodilih za pedagoške imate nekaj referenc iz tega videa):
https://youtu.be/_fe5JsIrpU0

Precej odgovorov na vprašanja lahko najdete tudi na spletni strani Digitalne Univerze v Ljubljani https://di.uni-lj.si

 

Op.: Funkcije Koledar zaenkrat ni v Teams-ih ki jih imamo z našimi licencami. Obljubljeno je bilo da bo funkcija dodana, čakam na odgovor iz UL.

ZOOM videokonference+

Urejena je produkcijska uporaba videokonferenčnega sistema ZOOM na Univerzi v Ljubljani za rektorat in pridružene članice, ki so pristopile k JN. Licence so zakupljene za vse zaposlene teh članic in študente za obdobje 36 mesecev (3 leta).

Licenca omogoča neomejeno število sočasnih sej, v eno sejo pa se lahko pridruži do 300 udeležencev.

Dostop do vašega uporabniškega profila za ZOOM (in hkrati uporabe ZOOMa v spletnem brskalniku) je možen preko spletne strani: https://uni-lj-si.zoom.us/, s klikom na gumb »Sign in«.

Odprla se vam bo nova stran, ki bo zahtevala prijavo v portal. V portal se prijavljate s svojim domenskim uporabniškim imenom, (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) in geslom ki ga uporabljate za to ime (VIS, Eduroam, SharePoint…) .

V kolikor ste bili v ZOOM že prej prijavljeni s kakšnim osebnim računom (@gmail, @guest.arnes…) se najprej odlogirajte ( Sign Out )  iz svojega računa in nato uporabite prijavo z ime.priimek@ntf.uni-lj.si

Vsi, ki ste že prej za logiranje v ZOOM uporabili uporabniško ime ime.priimek@ntf.uni-lj.si, boste v svoj poštni predal prejeli obvestilo, ali želite svoj račun prenesti na profil Univerze v Ljubljani. To morate potrditi s klikom na gumb »Switch to the new account«.

ZOOM deluje lahko v spletnem brskalniku, Še bolje pa kot samostojen program na računalniku (https://zoom.us/download) in kot aplikacija na telefonih. Pozor, za vpis v aplikacijo uporabite “Sign in with SSO” in domeno: uni-lj.si

     

navodila za vpis v samostojno ZOOM aplikacijo: Uporaba ZOOM samostojne aplikacije

Vsak uporabnik ima možnost snemanja konference na lokalni disk ali pa v ZOOM Cloud (), ki je dostopen na spletnem portalu https://uni-lj-si.zoom.us/ in omogoča hrambo do skupne velikosti 500 MB.

V primeru drugih težav vam je na voljo pomoč moj helpdesk@ntf.uni-lj.si ali pa helpdesk NTF skupine ki se trudi z

 

Kratka navodila za uporabo ZOOM : Navodila ZOOM

Moodle spletne učilnice+

Spletne učilnice Moodle za NTF so na naslovu

https://ucilnica.ntf.uni-lj.si

Vanje se prijavite s svojim domenskim imenom ime.priimek@ntf.uni-lj.si in geslom, študentje pa s svojo študentsko identiteto XY1234@student.uni-lj.si.

V učilnicah je trenutno nekaj aktivnih predmetov. V kratkem bomo vanje uvozili vse predmete iz predmetnika vseh smeri na NTF tako da boste imeli možnost dodajati vsebine v že vnešene predmete. Zaenkrat željo po odprtju učilnice za nek predmet vpišite v tabelo na tej povezavi in sporočite željo na helpdesk-moodle@a.ntf.uni-lj.si
Med predmeti je tudi učilnica “Uporaba spletnih učilnic Moodle v pedagoškem procesu” kjer boste našli zbirko navodil, videoposnetkov o uporabi učilnic.

Vprašanja in pomoč dobite na naslovu: helpdesk-moodle@a.ntf.uni-lj.si

 

Izpiti na daljavo exam.net+

Do 31.12.2020 je to orodje brezplačno, za NTF imamo ustvarjen profil v katerega se vpišete s svojim mailom ime.priimek@ntf.uni-lj.si, geslo za vstop si poljubno izberete.

https://exam.net/?view=login&register=teacher&country=Slovenia&region=Ljubljana&international_school_id=628843

Mail boste morali potrditi, počakajte do 15 minut ob prvem vpisu da dobite aktivacijski link.

Menjava gesla za AD (VIS, Eduroam) za zaposlene+

Na 6 mesecev bomo morali menjavati gesla naših digitalnih identitet.

Na tem naslovu:

https://sts.uni-lj.si/adfs/portal/updatepassword/

si lahko ZAMENJATE geslo vašega profila v Aktivnem imeniku. Zahteve za geslo so: minimalno 10 znakov, velike/male črke, vsaj ena številka.

  • Zadnjih dveh gesel ne morete uporabiti kot novo (lahko spremenite samo en znak, kar zadošča kot novo geslo, ali pa dodate na koncu npr. mesec in letnico, recimo 1120, ob naslednji menjavi 0521)
  • Sistem vas bo 2 tedna pred iztekom gesla opozoril o skorajšnji zahtevi po menjavi gesla.
  • Tistim ki uporabljate domensko prijavo v računalnik (torej ime.priimek@ntf.uni-lj.si in geslo) bo po preteku gesla pri logiranju sistem ponudil menjavo gesla.
  • V kolikor ste geslo POZABILI me kontaktirajte da vam ga ponastavim, potem pa ga na omenjenem naslovu sami spremenite v nekaj kar vam ustreza! Jaz vam veljavnega gesla ne morem povedati, lahko ga samo resetiram na neko generično začasno geslo.
  • Najbolje je da je geslo v slovenščini (a izogibajte se šumnikom, saj se sicer na kakem sistemu ki nima slovenske tipkovnice, zelo težko prijavite), namesto samoglasnikov lahko uporabite številke (A=4, E=3, I=1, o=ničla). Dodatni koristni nasveti kako kreirati geslo so na strani https://www.varninainternetu.si/mocno-geslo/
Še pojasnilo:
Ločevati moramo digitalno identiteto in mail, čeprav je naslov enak:
ime.priimek@ntf.uni-lj.si = službeni mail ki pa je (zaenkrat) preusmerjen v Google mail
ime.priimek@ntf.uni-lj.si + geslo = digitalna identiteta  s katerimo se prijavljamo v službeni računalnik (česar ne uporabljate vsi), v VIS, v EDUROAM, v Sharepoint…  S prenosom mail sistema v Exchange365 bo to geslo veljalo tudi za vaš email.
Digitalno podpisovanje dokumentov+

NTF ne uporablja sistema GC za digitalno vodenje poslovanja.
Zato vam lahko v sedanjih razmerah pride prav digitalen način podpisovanja dokumentov ki povsem nadomesti vaš osebni podpis.

Potrebujete veljaven digitalni certifikat (Sigenca, NLB…) in brezplačen bralnik pdf dokumentov Adobe Reader (lahko bi uporabili tudi kak drug npr Foxit reader, a sem Adobe izbral ker je uveljavljen kot standard)

Navodila za uporabo:

podpisovanje pdf dokumentov z digitalnim potrdilom

WIFI EDUROAM+

 

NTF je vključena v omrežje Eduroam. Eduroam (www.eduroam.si) je evropski projekt (www.eduroam.org), ki omogoča članom sodelujočih institucij brezžičen dostop do interneta na vseh sodelujočih institucijah. Študenti in zaposleni na UL z aktivno identiteto imajo omogočen dostop do interneta na vseh članicah UL, pa tudi med gostovanjem na katerikoli instituciji, sodelujoči v projektu Eduroam (seznam na https://aai.arnes.si/eduroam).

UPORABNIŠKO IME

Zaposleni za dostop uporabijo svoje omrežno uporabniško ime in geslo (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) (enako kot za dostop do VISa).

Študenti za dostop uporabite uporabniško ime (v obliki ab1234@student.uni-lj.si) in geslo svoje digitalne identitete, ki jo prevzamete na ID portalu Univerze:  https://id.uni-lj.si/ .

 

Navodila za uporabo EDUROAM omrežja

Windows, Apple in Linux:

  1. Odprite spletno stran https://cat.eduroam.org/
  2. Kliknite gumb “Uporabnik eduroam: prenesite svoj nameščevalnik eduroam”
  3. Običajno vam prikaže ustrezen operacijski sistem
  4. Kliknite “Univerza v Ljubljani”
  5. Izberite “Naravoslovnotehniška fakulteta”
  6. Shranite in zaženite ponujeno datoteko
  7. Vnesite uporabniško ime in geslo
  8. Kliknite dokončaj

Nameščevalnik morate zagnati vedno ko spremenite geslo za svojo identiteto. Uporabite ga tudi če gesla niste spreminjali a se vam računalnik noče povezati v Eduroam, s tem boste ponastavili vaš Eduroam profil. Nameščevalnik si lahko tudi shranite nekam na disk in ga od tam zaženete po potrebi. Lahko ga z interneta pretočite tudi na drugem računalniku in prenesete z usb ključkom a pazite da prenesete nameščevalnik za vaš operacijski sistem.

 

Nameščevalnik za Android: najdete na tržnici aplikacij Google Play ali pa skenirajte kodo:

Navodila za starejše Android sisteme so na ARNESovi strani

Kratko pojasnilo o delovanju EDUROAM-a:

Eduroam je wi-fi omrežje ki deluje po standardu 802.11b/g, kar pomeni max. hitrost prenosa podatkov 54 Mbit/s (govorimo o teoretični hitrosti). To je 2 povprečno veliki fotografiji / sekundo.
To (teoretično) hitrost moramo razdeliti med vse uporabnike ene antene, ki lahko streže 15 uporabnikov naenkrat, ostali čakajo v vrsti da se njihovi podatki prenesejo.
Izboljšanje hitrosti EDUROAM omrežja bo možno samo s popolno preureditvijo celega wi-fi omrežja na NTF (zamenjava+dodajanje anten, skupni kontorler). Projekt pripravljam samo kot predlog, saj bo ocenjena vrednost nekaj 1000€.

Za EDUROAM omrežje ima NTF na voljo 245 IP naslovov, že ob 8:00 jih je v uporabi več kot 50%. Čez dan seveda ta številka poskoči tudi do 100%. Uporabnik ne dobi več IP naslova, saj je IP lease nastavljen na 10 minut in tako lahko pride do navideznega izpada povezave v omrežje. Če bi uporabniki EDUROAM uporabljali pretežno v svojih laptopih, bi bilo stanje zadovoljivo, a večina uporabi prijavo svojih telefonov, kar je škoda saj imajo praktično vsi na voljo gigabajte prenosa podatkov z naročninami.

 

E-mail+

Uradni mail zaposlenih na UL NTF je ime.priimek@ntf.uni-lj.si

Zaenkrat ni možnosti da bi uporabniki prejemali pošto direktno z naslova@ntf.uni-lj.si, ampak samo posredno preko GoogleApps strežnikov, s predponami @a.ntf.uni-lj.si, @geo.ntf.uni-lj.si, @omm.ntf.uni-lj.si, @ogr.ntf.uni-lj.si.

Torej sta gesli za digitalno identiteto ime.priimek@ntf.uni-lj.si in mail ime-priimek@a.ntf.uni-lj.si različni (lahko pa si ju sami nastavite enaki)!

Uredniki posameznih poddomen:

@a.ntf.uni-lj.si    Jure Ahtik

@geo.ntf.uni-lj.si   Ines Vidmar

@omm.ntf.uni-lj.si   Blaž Karpe

@ogr.ntf.uni-lj.si  Jože Žarn

 

V teku so dogovori da bi nam Univerza omogočila gostovanje na MS Exchange strežniku, s čimer bi se znebili predpon in uporabljali samo uradni @ntf.uni-lj.si naslov.

Do pošte dostopate lahko:

  • preko gmaila https://mail.google.com
  • z odjemalcem (Outlook, Thunderbird…)
  • z Androidom/iPhonom

Navodila za odjemalca:

Najprej omogočite dostop POP v Gmailu

  1. V računalniku odprite Gmail.
  2. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za nastavitve Nastavitve.
  3. Kliknite možnost Nastavitve.
  4. Kliknite kartico Posredovanje in POP/IMAP.
  5. V razdelku »Prenos POP« izberite Omogoči POP za vso pošto ali Omogoči POP za pošto, ki jo prejmem od zdaj.
  6. Na dnu strani kliknite Shrani spremembe.

Nato opravite spremembe v e-poštnem odjemalcu

Pojdite v odjemalca, npr. Microsoft Outlook, in preverite, ali so v nastavitvah izbrane spodnje možnosti.

Strežnik za dohodno pošto (POP) pop.gmail.com

Zahteva SSL: Da

Vrata: 995

Strežnik za odhodno pošto (SMTP) smtp.gmail.com

Zahteva SSL: Da

Zahteva TLS: Da (če je na voljo)

Zahteva preverjanje pristnosti: Da

Vrata za SSL: 465

Vrata za TLS/STARTTLS: 587

Časovne omejitve strežnika Več kot 1 minuta (priporočamo 5 minut)
Polno ime ali prikazano ime Vaše ime
Ime računa, uporabniško ime ali e-poštni naslov Vaš e-poštni naslov
Geslo Vaše geslo za Gmail

 

 

 

E-mail opcija "pošlji kot @ntf.uni-lj.si"+

Google apps ima možnost da svoj mail pošiljate kot ime.priimek@ntf.uni-lj.si  torej brez predpon @a, @ geo, @omm…:

  1. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za nastavitve Nastavitve in nato Nastavitve.
  2. Kliknite kartico Računi in uvoz ali Računi.
  3. V razdelku »Pošlji e-poštno sporočilo kot« kliknite Dodaj e-poštni naslov
  4. Vnesite ime in naslov, ki ga želite uporabiti za pošiljanje in sledite navodilom.

Googleapps račun sprememba gesla+

Geslo naj bo dovolj močno: 10 znakov, velike/male črke, številke, poseben znak ( !, ?, =, * itd)
Geslo za dostop si lahko spremenite v nastavitvah računa:

Email Googleapps 2-stopenjska avtentikacija+

Omogočite 2-stopenjsko prijavo za dostop do vašega Googleapps računa:

izberite nastavitve svojega računa:

 

Izberite možnost Prijava v Google

Preverjanje v dveh korakih

Tu izberete možnost da ob prijavi v vaš račun iz nove naprave od vas zahteva potrditev prijave preko mobilnega telefona ali dodatne enkratne kode. Lahko si nastavite tudi možnost obnovitve računa.

Operacijski sistem Windows+

NTF ima v okviru pogodbe z Microsoftom možnost nadgradnje operacijskega sistema Windows (ang. Windows Pro Upgrade), ki omogoča nadgradnjo pred nameščenega operacijskega sistema Windows na katerokoli novejšo različico.

Pogoj za namestitev in uporabo je, da računalnik že vsebuje nižjo ali enako različico operacijskega sistema Windows (npr. Windows 7,8,10 Home Premium).

Ob nakupu novega računalnika torej obvezno naročite tudi licenco operacijskega sistema!
Na računalnike brez operacijskega sistema (freeDOS) vam Windows ne bom naložil, saj smo sicer v prekršku!

Aktivacija Windows Pro ki ga imamo na NTF se zgodi v omrežju NTF ( ki je del omrežja UL). Vsaka aktivacija Windows okolja se zapiše na aktivacijskih strežnikih Univerze v Ljubljani, in tako ni namenjena računalnikom za zasebno uporabo.

Preverjanje dostopov do vašega Googleapps računa+

Zabeležili smo že nekaj vdorov v naše Googleapps račune, običajno zaradi preveč enostavnih gesel.

Preverite dostope v vaš račun z možnostjo “Dejavnosti in varnostni dogodki v napravi”, kjer so zabeleženi dostopi v vaš račun:

  • izberite svoj račun v brskalniku Chrome

  • pojdite na zavihek Varnost

  • preverite prijave v vaš račun:

Kopija vaših gmailov+

Da bi ustvarili varnostno kopijo podatkov z Googla, odprite orodje Takeout. Neposredno ga boste našli na tej povezavi. Do orodja lahko dostopate tudi, če odprete nastavitve računa Google in v razdelku orodja za račun poiščete in kliknete na Prenos podatkov.

Nato se je treba odločiti, vsebino katerih Googlovih aplikacij in orodij želite zapakirati v arhiv in shraniti na trdi disk. Najlažji način za izbiro posameznih je klik na gumb Ne izberi ničesar, nakar obkljukate zgolj želene vsebine (torej Gmail).

Licenčni programi+

NTF ima na voljo naslednje licenčne programe:

  • Windows 7/8/10 Pro/Ent upgrade (nov računalnik mora že imeti kupljeno licenco kateregakoli Windows OS, ki ga lahko nadgradimo v druge verzije)
  • Office vsi programi
  • Adobe (1)
  • Amebis Besana (1)
  • IBM SPSS
  • Rocscience

(1): Programi so plačljivi, za njih mora vsak posameznik zagotoviti sredstva

Za namestitev programov pošljite zahtevek na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Strojna (računalniška) oprema+

Zaposleni imajo pravico do uporabe ustrezne računalniške opreme na svojem delovnem mestu. V dogovoru s predstojniki Oddelkov se dogovorite za uporabo obstoječe opreme ali nabavo nove. Za nabavo nove lahko uporabite obrazec Nabava opreme preko katere vam pomagam dobiti ponudbe zanjo.

Nov računalnik mora ob nakupu vsebovati licenčni Operacijski Sistem (Win, MacOsX, Ubuntu). Vsak Windows PC bo priključen ntf.uni-lj.si domeni.

Uporabnik se v PC prijavi s svojo digitalno identiteto, ki ima standardno (omejeno) vlogo. Za popoln administratorski dostop do PCja morate podpisati izjavo z zahtevo po takem dostopu.

Microsoft One drive backup+

OneDrive je možnost shranjevanja v oblak, ki je že vgrajena v Windows 10.

Poslovni uporabniki imamo na voljo po 1 TB prostora. V svoj račun se prijavite s klikom na ikono oblačka v orodni vrstici poleg ure

z uporabniškim imenom in geslom vaše digitalne identitete (ime.priimek@ntf.uni-lj.si  in geslo kot za VIS ali EDUROAM)

One drive vam na disku ustvari mapo “OneDrive – Univerza v Ljubljani”. Vanjo prenesite vse svoje dokumente in si s tem zagotovite kopijo v oblaku ki je poleg vsega še varna pred kriptiranjem, saj ima možnost obnovitve za nekaj verzij nazaj.

Nekaj osnov o storitvi OneDrive for Business je tule.

Uporabniški priročnik: https://support.microsoft.com/sl-si/help/17184/windows-10-onedrive

 

Toplo priporočam.

 

Gesla - kako upravljati množico gesel+

Praktično vsi dostopi danes delujejo na podlagi gesel.

Imeti eno samo geslo za vse je največja napaka ki jo lahko naredimo, po drugi strani pa se v množici različnih gesel takoj izgubimo.

Dobra praksa uporabe gesel je da si ustvarite močen koren ki mu nato pripenjate različne končnice. Koren naj bo sestavljen iz velikih/malih črk, številk, posebnega znaka, skupaj 10 znakov

Primer:

Na Soči je krasno 2020!

Tej enaki osnovi dodajate pripone in tako ustvarite različna gesla za različne aplikacije:

  • Na Soči je krasno 2020! Gmail
  • Na Soči je krasno 2020! Booking
  • Na Soči je krasno 2020! Arnes

itd…

Sam imam več kot 90 različnih gesel, zato uporabljam upravljalnik gesel. Po priporočilu revije Monitor sem izbral LastPass v katerega shranjujem vsa svoja gesla, za dostop do LastPass pa imam eno res močno geslo.

ARNES+

Vaša digitalna identiteta (ime.priimek@ntf.uni-lj.si) služi tudi za prijavo v storitve Arnesa “Moj Arnes”  https://moj.arnes.si/

Na spustnem seznamu organizacij izberite Univerza v Ljubljani in se prijavite z vašo identiteto.

navodila v sliki: Prijava v ARNES AAI

Vaša osebna spletna predstavitev na NTF spletišču+

Vsi zaposleni na NTF lahko uredite svojo osebno stran v okviru spletišča NTF.

Izberite spletno stran vašega oddelka (oz. Katedre v primeru OTGO) in se s svojim uporabniškim profilom (ime.priimek@ntf.uni-lj.si  +  geslo za VIS ali EDUROAM) prijavite na linku “Prijava za zaposlene” desno spodaj. Pomembno je da za prvo prijavo vstopate skozi pravi Oddelek (katedro) saj vas na tej podlagi dodeli med člane izbranega Oddelka (katedre)!

Prijava vas odpelje v urejevalnik (WordPress) vaše osebne spletne strani. Ko se uspešno prvič prijavite mi pošljite mail da vam dodelim ustrezno vlogo urednika strani.

Primeri: Matej FisterTimotej Verbovšek

Spremljanje sprememb na določeni spletni strani - RSS feed+

RSS feed je orodje ki vam sporoča kdaj se na izbrani spletni strani objavi nekaj novega.

Primer: želite biti obveščeni o novi objavi razpisov za raziskovalno delo na naslovu:

Aktualno

Postopek (brskalnik GoogleChrome):

v brskalnik Chrome morate namestiti vtičnik za RSS z naslova https://chrome.google.com/webstore/detail/rss-feed-reader/pnjaodmkngahhkoihejjehlcdlnohgmp

 

Po namestitvi se lahko ob kliku na RSS gumb

naročite na spremembe na tej strani

Če želite obvestilo na mail o spremembi na strani, se morate v storitev RSS prijaviti: vpišete svoj mail in dodate neko geslo:

 

Slika na projektorju podvojeno/razširjeno+

Projektor lahko deluje kot identična slika vašega monitorja (=cloned / podvojeno) ali kot dodaten ekran (=extended / razširjen). Med možnostima izbirate s pritiskom na gumba

Windows 10:  Win + p

Windows 7:  na enak način s sočasnim pritiskom Win + p

ali z izbiro: desni gumb miške nekje na namizju,

za podvojen zaslon izberete opcijo Duplicate this displays

 

PPT predavanje iz formata 4:3 v format 16:9+

V prenovljenih predavalnicah na Aškerčevi 12 vsi projektorji projecirajo sliko v novejšem formatu 16:9.
Powerpoint prezentacije, narejene v prejšnjem 4:3 formatu, se projecirajo s praznim prostorom levo/desno.

Če želite, si vaše 4:3 prezentacije enostavno preuredite v format 16:9, preden jo predvajate v predavalnici:

  1. Odprite prezentacijo
  2. Izberite meni Oblika  in  Velikost diapozitivov
      
  3. Prezentacija bo dobila prazne robove levo in desno, a se bo pravilno predvajala na projektorju.  Shranite pod drugim imenom in uporabite v predavalnici.
Telefonija na Aškerčevi 12+
na Aškerčevi 12 imamo telefonske storitve najete pri družbi MegaTel. Spremembe imen, prijave napak ipd. sporočajte na
kontakt njihove tehnične podpore:
Tehnična podpora

T: 03 777 00 10
E: podpora@mega-m.si

Mega M d.o.o.

Rudarska cesta 6

3320 Velenje, Slovenija

T: 03 777 00 00

E: info@mega-m.si

W: www.mega-m.si

VPN+

Dostop je urejen z imenskim certifikatom in AnyConnect klientom, prijavljate se s svojo digitalno identiteto.
V kolikor storitev potrebujete (in jo nameravate uporabljati, ne samo “za vsak slučaj”), pošljite zahtevek na helpdesk@ntf.uni-lj.si

Morali se boste osebno oglasiti v Službi za informatiko (Aškerčeva 12, soba 207) da vam zgeneriram certifikat. Vedeti morate svoje geslo vaše digitalne identitete. S seboj imejte prenosnik na katerega boste VPN namestili.

Navodila za namestitev certifikata: Prevzem certifikata za VPN

Po prevzemu certifikata vam lahko pomagam namestiti VPN ali pa ga namestite sami po navodilih:  VPN NTF navodila

OG mrežni tiskalnik na Aškerčevi 12+
Varnost na internetu+

Varni na internetu

 

En neroden primer poizkusa izsiljevanja preko maila ki pa ga je ustavil že Spam filter (še dobro da razni Google prevajalniki slovenščine ne obvladajo ravno najbolje)

od: Mr. Hannok <Hanno@neti.si>
za: Recipients <Hanno@neti.si>
datum: 5. jan. 2020 12:53
zadeva: Imam slabe novice za vas.

09/12/2019 – na ta dan sem vdrl v vas operacijski sistem in dobil popoln dostop do vasega racuna.

Kako sem uspel:
V programski opremi usmerjevalnika, prek katerega ste se povezali, je bila ranljivost.
Pravkar sem vdrl to usmerjevalnik in dal svojo zlonamerno kodo na njej.
Ko ste odsli na spletu, je bil moj trojanski streznik namescen na vasi napravi.

Po tem sem naredil polno deponijo vasega diska (imam ves vas imenik, zgodovino ogledov strani, vse datoteke, telefonske stevilke in naslove vseh vasih stikov).

Pogledal sem mesta, ki jih redno obiskujete, in bil sem sokiran, kar sem videl !!!
Govorim o mestih za odrasle.

Zelim reci – vi ste BIG perverznez. Vasa domisljija se prestavi dalec stran od obicajnega tecaja!

In imam idejo …
Naredil sem posnetek zaslona spletnih mest za odrasle, kjer se zabavate (ali razumete, kaj je to, huh?).
Po tem sem naredil screenshot vasih radosti (z uporabo kamere vase naprave) in jih zlepil.
Izkazalo se je neverjetno! Ti si tako spektakularna!

Vem, da si teh slik zaslona ne zelite prikazati prijateljem, sorodnikom ali zbirkam.
Mislim, da je 700 EUR zelo, zelo majhen znesek za mojo tisino.
Poleg tega sem vas tako dolgo spijunirala, da sem porabila veliko casa!

Placajte SAMO v Bitcoinih!

Denarnica BTC: 1DWqre2MlhsekljnKLNxeZPTXMXg

Z malimi crkami (kopirajte naslov Btc in ga prilepite).

Ne veste, kako uporabljati bitcoine?
Vnesite poizvedbo v kateri koli iskalnik: “kako dopolniti BTC denarnico”.
To je zelo enostavno

Za to placilo vam bom dal tri dni (tocno 72 ur).
Takoj ko se ta crka odpre, bo casovnik deloval.

Po placilu se bo moj virus in umazani posnetki zaslona z vasim vedenjem samodejno unicili.
Ce od vas ne dobim dolocenega zneska, bo vasa naprava zaklenjena in vsi vasi stiki bodo prejeli posnetke zaslona z vasim “uziva”.

Upam, da razumete svojo situacijo.
– Ne poskusaj najti in uniciti mojega virusa! (Vsi vasi podatki, datoteke in posnetki zaslona so ze nalozeni na oddaljeni streznik)
– Ne poskusajte me kontaktirati (sami boste videli, da to ni mogoce, naslov posiljatelja je samodejno ustvarjen)
– razlicne varnostne sluzbe vam ne bodo pomagale; formatiranje diska ali unicenje naprave ne bo pomagalo, saj so vasi podatki ze na oddaljenem strezniku.

P.S. Nisi moja edina zrtev. zato vam jamcim, da vas po placilu ne bom vec motil!
To je castna beseda heker

Prav tako vas prosim, da v prihodnje redno posodabljate protivirusna zdravila. Tako ne boste vec padli v podobno situacijo.

Ne drzite zla! Samo opravljam svoje delo.
Vso sreco.

malo za šalo+

GDPR:

A: “Ali poznaš kakega strokovnjaka za implementacijo GDPR v našem podjetju?”
B: “Da, poznam, celo zelo dober je!”
A: “O, super! Mi daš njegov kontakt prosim?”
B: “NE! Ne smem!”
….


IOT:

 

Ooops...

Uporabljate zastarelo / nepodprto različico brskalnika.
Za najboljšo uporabniško izkušnjo, prosimo nadgradite svoj brskalnik ali uporabite alternativne možnosti kot na primer Mozilla Firefox ali Google Chrome.